Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Edwin 9 mån 19 dagar

Av Kisse - 19 oktober 2013 10:28

Petter var till bvc med Edwin igår, han är störst av våra tre barn. De blir större och större för varje barn :) Hade inte gått upp så mycket i vikt så hans kurva fortsätter att plana ner mot normalkurvan (men ligger fortfarande ett steg högre). Däremot hade han skjutiti ett skuss på längden. Kollade i Filips bok och såg att Edwin är nästan 7 cm längre än vad Filip var vid ungefär samma ålder, men så är ju Filip liten för sin ålder också.


Vikten stannade på 11,4 kg

Längd:  77,6 cm


Nästa koll bli 1 års kollen.


Händer massvis med Edwin nu. Han har lärt sig vinka och klappa händerna. Han står obehindrat, rester sig utan att hålla i sig så snart går han nog. Ett steg har vi sett honom ta flera gånger men sedan sätter han sig ner igen.


     


Edwin sover ofta hela nätterna (särskilt om han ligger i sovpåsen har vi märkt) men det händer att han äter en flaska välling på morgontimmarna och somnar sedan om. Snart är det dags att flytta in till eget rum, både Filip och Lukas har vi flyttat kring 5-6 månader men med Edwin har vi inte kännt att vi behöver flytta ännu. På dagen sover han middag 2-3 ggr beroende på vad som hänt under dagen.


Jag tycker det har kännst jätte bra att jobba dess månader jag nu jobbat, tre veckor kvar sedan går jag hem och ska vara föräldraledig med Edwin fram till första februari då byter vi igen och Petter tar de sista två månaderna innan det är dags att skola in Edwin på förskola. Under de här veckorna Petter varit hemma (9 veckor) har Edwin blivit väldigt pappig och jag är helt säker på att det här är jätte bra för alla våra barn.


Jag är grymt stolt över min man som tar sitt ansvar, som är föräldraledig med sina barn, sköter hem med matlagning, städning, tvättning m.m Men så hade jag inte skaffat barn med honom heller om jag inte vetat att han skulle göra det. Det var det första Petter sa när vi blev gravida (med Filip), någon "mammagris" ska vi inte ha ;)Vi ha inte kunnat dela föräldradagarna rak av men vi har hittat lösningar som ändå gjort att vi båda kunnat vara hemma med barnen på sånt vis att det funkat i våran familj. Mycket har vi försökt vara hemma samtidigt, tillsammans eftersom vi tycker det har varit bra för oss som har barnen rätt tätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards