Direktlänk till inlägg 12 november 2006

Voltat med bilen

Av Kisse - 12 november 2006 23:19

Idag hände något som jag hade hoppats på att aldrig vara med om. Jag var till mamma och pappa på farsdags middag med hela familjen och på vägen därifrån körde jag av vägen. Gjorde det riktigt åxå genom att volta med lill pärlan. Hade tur i oturen och det gick inte så fort eftersom jag redan hade känt att det var halt på vägen.Hängde upp och ner i bilbältet med hunden (Eka) liggande i framrutan. Fick panik när jag inte fick upp bildörren och hade svårt att få av mig biltältet. Men fick till slut upp bältet och upp dörren.Luktade bensin i hela bilen då reservdunken gick sönder så skyndade mig ut med hunden. Fick tag i mobilen och ringde mamma. Helt förstöd säger jag att jag har voltat med bilen!Systers man skjussade dit mamma och jag satte mig i bilen helt förstörd och bara grät. Systers man plockade ut lite saker ur min bil och sedan kom hjälpen (Purre med traktor) med att få undan bilen från vägen.Blev som ni förstår ingen vattengympa utan spenderade resten av kvällen på sjukhuset. Nack och ryggröntgen och fick sedan åka hem då inget är trasigt förrut någon trolig muskelbristning. Har ont och kommer nog ha det ett bra tag framöver. Vila som gäller hela veckan och lägger nu examensarbetet åt sidan för stunden.Hade tur på akuten i alla fall och fick komma in på en gång och ligga i ett rum med halskrage tills läkaren kom och kände och klämde på mig.Är hemma nu och känner mig mörbultat i hela kroppen men glad att det inte är värre än det är. Jag och hunden hade nog änglavakt som klarat oss så bra. Kan inte se några skador alls på hunden men chockad är hon nog.

 
 
Ingen bild

Carro

13 november 2006 17:41

Hej
Hur mår du idag då?

 
Ingen bild

Mathias

13 november 2006 19:49

Fan va otäckt!! Tur att du inte gjorde illa dig!

 
Tessan

Tessan

14 november 2006 20:06

Oj, otäckt detdära.. Tur att det gick så pass bra som det gjorde.. Peppar, peppar får man väll säga. Det är tur att man aldrig råkat ut för något såntdära..

http://therese.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabby

15 november 2006 10:17

Hej!
Lät inge kul det där du!! vilken tur att det gick bra! hur e det nu då??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards