Alla inlägg under april 2007

Av Kisse - 7 april 2007 15:28

Ringe imorse till krabat och hörde att det var öppet. Smsade med Petters yngsta syster Cajsa som var sugen att föla med och sedan åkte vi till sundsvall. Köpte en hel massa djur, dyra men otroligt fina. Först var vi i city och sedan åkte vi ut på Birsta och gick på barnens hus, bättre priser där :)Glömde köpa sakerna jag tänk köpa till Mulle gruppen...:( Hinner jag inte in före så får jag ta av mina saker jag har hemma.Nu är jag kanon trött och ska lägga mig på soffan men först ska jag ta en alvedon, har otroligt ont i halsen och huvudet, hostar och snörvlar, förkylningen har åter igen börjat om. Jag vill inte bli sjuk :( Ska försöka sova bort den....

Av Kisse - 6 april 2007 22:21

Tog mig en lång tupplur efter förra inlägget. Vaknade när Mattias och Gabby kommit hit, kände mig inte så trevlig utan var lite tvär och sur i början, tur att dom förstår :)Gabby följde med mig på övervåningen så jag kunde packa upp mamma kläderna och vika in dom i garderoben, flyttade på lite kläder som jag inte längre använder. Kan ju ännu ha det mesta men mycket som bara kommer kunna användas ett litet tag till och som jag inte använder just nu. På jobbet blir det lätt samma kläder som jag använder vecka efter vecka... mina bruna favvo mjukisbyxor har det blivit hål i, mitt på stjärten så dom blir hemma byxor nu :(Petter och Stefan är ute och grejar, Mattias och Gabby har åkt hem, Gabby var ju inte heller pigg idag så vi tittade lite på tv och sedan for dom hem. Jag har letat reda på numret till krabat och ska ringa imorgon och höra om det är öppet där i så fall blir det en sväng till krabat och barnens hus och inhandla lite prylar till mina sagopåsar, hoppas även på att få lite pluggat gjort imorgon. men nu ska jag ta en lång dusch och sedan gå och lägga mig, känner mig inte pigg för fem öre trots min middagslur :(

Av Kisse - 6 april 2007 15:34

Nu har jag och Syster bestämt vart vi ska hålla till med Mulle gruppen, blev en hel del rännande i skogen inna vi hittade ett bra ställe. Både Maria, jag, Gustav och macken fick motion :) Massa träd som blåst om kull och det blåser fortfarande mycket.Åkte hem till syster sedan och spelade spel med Gustav och hans kompis. Åt lunch och planerade lite inför Mulle starten. Sedan behövde Axel sova så vi la honom i vagnen och tog en promenad, Gustav och hans kompis följde åxå med.Har varit en lung och skön förmiddag men nu är jag så otroligt trött. Ska äta lite rester från igår och sedan lägga mig och sova ett tag, ska försöka vila mycket nu när jag är lång ledig. Hämtade en hel flyttlåda med mamma kläder hos syster som sedan ska vikas och stopaps in i garderboen. Jag har dessutom inte orkar plocka ur mina kläder som jag inte längre kan ha så borde ta tag i det åxå ikväll. Mattias och Gabby skulle nog komma i kväll åxå så blir lugn kväll för mi och Gabbys del i alla fall då jag nyss läste att hon hade ont idag. Blir nog till att se någon film :)Knäppte kort på Axel idag när han har sin blåbärsmössa på sig och den fina koftan hans farmor har stickat :)

Av Kisse - 6 april 2007 09:24

Nu sitter jag vid datorn och äter frukost, snart ska jag och Macken åka till syster. Vi ska gå upp i skogen och kolla vart vi ska hålla till med Mulle gruppen och då ska jag passa på att låta Macken följa med. är å sällan jag tar med mig hundarna nu för tiden, Jag var bättre på det förrut. Innan vi hade hundgård var Macken med oss överallt.Jag har plockat fram mina fina stövlar :) Men blir nog tjocksockar i dom annars blir det nog kallt.

Av Kisse - 5 april 2007 22:47

Ikväll har vi haft främmande, mattias och Gabby kom hit och vi har grillat..mmm...så gott. Stefan kom åxå. När vi ätit klart gick strömmen, mysigt med strömavbrott tycker jag och tände en massa värmeljus i hela nedervåningen, håller ju vären på så sätt åxå. Nu är strömmen tillbaka och jag är trött. Dags för sängen snart. Varit en lugn dag på jobbet idag i alal fall med lite barn så passade på att sanera lite, har magsjuka som går runt runt så nu diskades och tvättades alla leksaker.Imorgon ska jag åka hem till syster, vi ska upp i skogen och titta vart vi ska hålla till när vi ska ha våran Mulle grupp. jag är sugen på att åka på stan och shoppa lite men vetinte hur öppettiderna är i påsk så får nog bli till veckan istället.Nä sängen lockar :)

Av Kisse - 4 april 2007 20:16

Klar med dagens sysslor nu ska jag bara se till att panna inte kokar... hoppas på att hinna få lite varmvatten så jag kan ta en dusch ikväll. Imorgon ska jag nog färga håret :)Beror lite på, hörde att vi skulle få främmande av Mattias och Gabby så får se om jag hinner innan dom kommer.Näpp nu ska jag göra mysigt i vardagsrummer, tända lite ljus och fylla på godis skålen, ta en makrill macka med mjölk till åxå, känner att humöret är i botten och då är jag inte rolig :( Är nog mat som saknas!

Av Kisse - 4 april 2007 18:42

Nyss hemkommen från träffen med handledaren. Nu har jag lite koll igen på vad som ska göras tills nästa fredag, då ska arbetet skickas in, det slutgiltiga :)Jobb dagen har varit lugn, tre barn idag . Planering ovh påskbuffé. :) Gott med sill :)Lider verkligen denna påsk över att inte få äta den gravade laxen :( Som tur var dte inte sådan på jobbet men jag är jätte sugen på gravad lax, säkert mest bara för att jag inte får äta det :(Nu ska jag upp och leta reda på en sort remsa man använder nbär man spacklar fogar...sedan ska det spacklas...och efter det ska jag inte göra nånting...det är ju ONSDAG!!!! Veckans höjd punkt LOST! var in på ica och köpte mer godis idag :)Billigt och gott. men måste se till at stoppa i mig lite emr mat sedan åxå, blev lite ätit innan jag for för att träffa handledaren, var inte hungrig och inte heller sugen och då fick jag inte i mig något...Näpp göra nytta!

Av Kisse - 3 april 2007 21:54

Blir nog träff med handledaren imorgon eftermiddag. Nu är det sängen som gäller, skulle ju komma i säng i tid ikväll vilket det inte blev... måste kvällsfika lite annars vaknar jag så tidigt och är hungrig. Räcker att jag måste kliva upp en gång per natt och kissa...*hmm* tänk om man hade en toalett på övervåningen....skaffa potta sa svärfar :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards