Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Blää för räkningar

Av Kisse - 2 juli 2007 22:09

Blev inget sytt, började leta tråden till babytäcket men kunde inte hitta den, då försvann lusten och jag började vika all tvätt istället, två fulla tvättkorgar :( Har ännu mer hängande ute å strecket och dessutom en del hängande inne i tvättstugan, mamma var ju snäll och tvättade åt mig åxå. Ska gå ut och se om det är tork eller hur det är, kolla till hundarna åxå, slänga åt dom några köttbullar som ligger i kylskåpet, då blir dom glada på matte :)Matte (jag) har betalat räkningarna och blev inte lika glad... många räkningar denna månad, många dyra... sluträkning på elen, försäkring på Macken och bilförsäkring på audin drog iväg rejält. Blä för räkningar, nu blev det ingen klippning denna månad i alla fall inte denna vecka, Petter får lön på torsdag så kanske blir nästa vecka istället eller så ska jag vänta tills lite närmare Ankis bröllop, har jag väntat så här länge kan jag nog vänta ett tag till... är ju roligare att gå på bröllop om man får göra sig riktigt fin. Har beställt en fin klänning som ligger på posten och väntar på mig så den ska jag hämta imorgon. Hoppas verkligen jag kan ha den :) Idag kom regnskyddet och hjulskyddet till vagnen men jag har inte testat ännu hur det ser ut. Lite små hungrig igen men vet inte om jag törs äta något så här sent,kanske ska värma på lite mer soppa, det var ju gott det. Har ännu inte fått varit på huset så känns ju lite så där, ska ladda så jag kan ta loppfrön imorgon direkt på morgonen i alla fall.Pratat med Petter han kommer hem redan på torsdag kväll, skönt att få hem honom, längtar redan, var inget roligt avsked imorse när han for eftersom jag varit ledsen hela morgonen. Så denna vecka ska jag göra en till ritning på köket så han kan titta på den när han kommer hem så vi har några att välja på innan vi åker till ikea på fredag för att beställa köket,vi har i alla fall hunnit prata igenom lite mer hur vi vill ha det och har ganska lika uppfattning. Petter skulle ringa lillebror imorgon och höra om han vill komma ner till helgen och jobba lite igen. Väggarna i köket ska sättas upp :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards