Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

kök beställt och klädshopping

Av Kisse - 6 juli 2007 21:43

Nu är köket beställt, *jippi* den 20 juli kommer det hem, tog nämligen hemkörning åxå eftersom Petter är borta och jag inte ska hålla på att konka och bära tungt. Kunde på det redan den 13 men då räknade vi ut att det skulle bli strul med betalningen eftersom man måste betala 10 dagar före om man inte vill betala vid leveransen. I början kändes det inte så roligt då tjejen som skulle hjälpa oss var mer intresserad av att tugga läkerol än att hjälpa oss, var tvär och sur men mjuknade efter ett tag och på slutet skrattade hon t.om då gick det att skämta lite. Fick på slutet bra hjälp med vad vi behövde och vi kände oss nöjd. Köpte en mörkläggninggardin och sedan fick det vara bra för idag.


Åt middag på max och sedan hämtade vi lillebror och hans tjej. Åkte hem och packade ur bilen och jag for ner på gnarp för att hämta ut ett paket som kommit, mina kläder från ellos, bland annat shortsen som jag beställde i våras som var för små som jag skulle byta men då fanns inte storleken och jag blev utan. Nu hade dom fått in nya (?) eller folk som bytt storlek kanske. Dom fanns ju i alla fall och dessutom var både dom och linnesetet med boleron och shorten på rea :) Tunikan och ett par svarta leggings köpte jag med hjälp av lite rabatt så det blev hyffsat pris. Hade inte tänkt köpa mer mamma kläder men men känns roligt med lite mer ombyten i alla fall nu går jag mest omkring i samma då jag hittat mina favoriter :)Köpte en handduk till bebisen åxå, på rea :) Lille bror sa att den där bebisen kommer ha allt den :)Han tycker jag shoppar mycket...


Petter håller på att plocka ner köksskåpen och greja med väggen nere i köket just nu, blev inget handlat på byggmax, Petter orkade inte idag och har en hel del jobb kvar inann han behöver materialet så får bli en sväng in till Birsta elelr Huddik då istället. det sämsta var att jag glömde köpa färg bara för att svängen till byggmax blev inställd så nu kan jag inte måla panelen i helgen :( Blir semester göra istället. Bara tre arbetsdagar kvar innan semester :)


Själv ska ja äta en arraksboll och dricka lite mjölk, sedan blir det sängen för min del, hopaps på att sova lääänge imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards