Alla inlägg under oktober 2007

Av Kisse - 17 oktober 2007 14:38

Nu har vi kommit hem från promenaden, fick främmande av Carro, Erik och Maja precis när vi var på väg så vi sköt lite på promenaden. Blåste en massa men var skönt i solen och jag blev riktigt svettig fast vi gick långsamt, kondisionen är ju inte den bästa eftersom jag varit stilla i flera månader pga foglossningen. kanske inte är meningen att man ska vara i toppform  2 ½ vecka efter en förlossning heller :) Jag längtar tills kroppen har återhämtat sig och jag kan börja med vattengympa igen, får pumpa ur så Petter kan ha Filip. Provade mina vanliga jeans idag men saknas några centimeter för att dom ska sitta skönt, men på gick dom i alla fall :) Längtar ju efter att få använda vanliga kläder igen och inte gå om kring i mammabyxor, fast det är ju nu jag är mamma :) Idag blev det strumpbyxor och den blåa stickade klänningen från ellos.


På söndag får jag veta om det blir dop den första helgen i advent eller om byn ska ha julbord i lokalen.


Försökte ringa och boka tid för att Petter ska få skriva på faderskapet men det var fel på  kommunenes telefoner så ska prova senare igen annars får jag vänta tills imorgon.

Av Kisse - 17 oktober 2007 12:15

Petter ringde vårdcentralen igår förmiddag och fick en tid hos läkaren, fick betala 150 :- för att höra att det inte är något fel på honom :( Bra att det inte var scharlakansfeber i alla fall men dåligt att behöva åka dit och dom ingenting gör, tog inte ens ett halsprov på honom. Han bad om att få alvedon på recept, han brukarde få det förrut 1gram alvedon på recept eftersom han äter väldigt mycket alvedon pga migränen men han ville inte ens ge det, sa att dte var billigare att köpa receptfritt...öööh...nä det är det inte eftersom dom är hälften så stark. Men men nästa gång Petter blir dålig tänker han inte välja den vårdcentralen. Petter är i alla fall bättre i sin förkylning.


Jag och Filip åkte till mamma och hälsade på igår och stanande där över middag. idag ska vi ta en promenad ner på byn, är jätte fint höstvädre idag och vi ska passa på att ta med posten på tillbaka vägen.


Plattsättaren kommer idag och lägger fogarna på kaklet och Petter ska spackla klart väggen så vi kan slipa imorgon och tapetsera det sista innan vi ska hämta kylskåpet på fredag. Sedan är det bara sätta upp spottarna i taket och koppla elen kvar.


Fick tråkiga besked igår även om vi var glada över att äntligen få något besked över huvud taget, Petter styvfar har legat på sjukhus i flera flera veckor och dom har inte kunnat hitta något fel på honom men igår fick vi veta att dom hittat cancer i magsäcken, blir operation imorgon tror jag det var och vi hoppas han snart ska bli frisk.

Av Kisse - 15 oktober 2007 21:23

Petter ringde till vårdcentralen på eftermiddagen och troligen har han scharlakansfeber... han ska ringa imorgon bitti igen och tala om hur han mår så får vi se om han får komma till en läkare, måste ju äta pencillin om det är det felet på honom.


Jag och Filip sov middag efter middagen så han är vaken och pigg nu, ska passa på att bada honom så han bli lite plumsig tills vi ska gå i säng. Hoppas han kommer vilja sova i sin säng inatt då vyssan lull tassarna äntligen kommit på plats :)


Även kaklet i köket har kommit på plats :) Ser kanon bra ut, fogarna blir fixade imorgon hoppas jag. Imorgon ska jag även ta tag i dop planeringen och se om vi har någon lokal eller om jag måste byta datum på dopet.


Näpp nu blir det kvällsfika och sedan ska sonen få bada och jag och Petter hoppas på en natt med mer sömn :)

Av Kisse - 15 oktober 2007 15:30

Idag har kag och Filip varit på bvc och vägt och mätt honom, 3660 gram väger stora killen nu och är 52.5 cm lång :)


Sedan hälsade vi på jobbet och hälsade på alla barnen dom har ju väntat så länge på bebisen i magen :) Några i personlen var sjuka så vi måste snart  hälsa på igen. Chefen däremot var inte på kontoret så kunde inte visa upp mitt fina examensbevis idag så får bli någon annan dag det åxå.


Är trött och seg idag så Filip ätit nästan hela natten sovit två timmar åt gången bara och det blir för lite sömn för mig men han ville väll väga mycket idag när vi skulel på bvc :) Petter var snäll och tog blöjbyten imorse i alla fall så jag fick sova lite. Ska gå och lägga mig och vila middag en stund innan det är dags att börja med middagen.


Petter är lite piggare idag men har legat större delen av dagen idag åxå, verkar inte som det är halsfluss i alla fall som vi var rädd för igår. Nisse är här och jobbar lite, försöker sätta upp våran nya postlåda på byn, posten vill inte längre leverera posten hit hem och det är förståligt så nu blir det promenix ner på byn varje dag i fortsättningen för att hämta posten. Måste verkligen få Petter att ringa vägverket och skälla om vägen så här kan vi inte ha det.


Lägger upp en bild på snyggingen våran i byxorna som pappa köpt! Hela 16 dagar är Filip nu :)


Av Kisse - 14 oktober 2007 23:32

Blev ingen jakt för Petter idag, igår när han kom hem hade han lite feber och inatt blev det bara värre så han har legat hemma i sängen hela dagen och sovit. Jag och Filip åkte till syster efterrsom jag blev väldigt uttråkad att sitta här och se allt som skulle behöva göras men vet att Petter inte orkade göra något, väldigt förståligt när han har feber. Han har dessutom så ont i halsen att han har svårt att svälja och får inte behålla någon mat så får se hur han är imorgon om han måste gå till läkare eller om det vänder.


Har precis lagt ner sonen i sängen, skulle gå och lägga oss tidigt idag hade jag tänkt eftersom vi har tid att passa imorgon när vi ska på bvc och väga men syster och jag tog en härlig  lång promenad med våra pojkar idag så när jag kom hem och hade lagat mat så blev jag så trött att jag och Filip gick upp och la oss med Petter och sov middag i flera timmar så nu på kvällssidan har vi varit pigga och suttit i soffan och sett på film. Petter däremot har sovit hela kvällen åxå, bara varit upp korta svängar.


Nu hoppas jag sonen somnar snart ligger och lyssnar på speldosan nu men kommer säkert snart på att han vill sova med mamma...inga vyssan lull tassar har ju kommit på sängen eftersom Petter är dålig, en borr har jag däremot lånat av Per så hoppas på att få det fixat imorgon...har jag sagt ett par dagar nu...

Av Kisse - 13 oktober 2007 17:31

Bestämde mig för att vara snäll och bjuder på en bild från köket :) Den fina fondväggen som Filip åxå gillar :) Lägger även upp en bild på hur den delen i köket såg ut före vi rev väggen och flyttade toalettdörren.


Ett nytt köksbord vore inte hel fel i detta fina kök, vi har dessutom hittat ett som både jag och Petter gillar, visst vore det fint i köket?

Av Kisse - 13 oktober 2007 15:21

Idag är Petter och jagar så jag och Filip är själva idag. Sov till halv tio sedan klev vi upp och gjorde morgon, åt frukost, jag duschade och Filip satt i bilstolen brevid och tittade på sedan gick vi upp och la oss i sängen igen, ammade och sov sedan till halv tolv, skönt :)


Gick sedan ner och dammsög och torkade golven nere, hängde tvätt och laddade tvättmaskinen sedan dess har vi bara latat oss, slö tittat på tv, ätit chips som blev kvar sedan igår, legat på sängen och myst och bara tagit det lungt. Snart dags att börja med middagen, vet inte vad det blir blir men hemlagat blir det i alla fall...tror jag. Petter pratade om att han och Stefan hade önskemål om att lyxa med pizza ikväll men jag vet inte hur det blir med det, beror på när Petter kommer hem från jakten.


Ikväll hoppas jag vyssan lull tassarna kommer på sängen så Filip sover lite bättre i sin säng. Som det är nu somnar han i våran säng och vaknar oftast när jag flyttar över honom till hans säng och sedan slutar det med att han kommer tillbaka till våran säng ändå, vill ju verkligen att han ska sova i sin säng även om han somnar i våran säng.


På måndag kommer plattsättaren hit och sätter upp kaklet i köket och när det är klart så kommer det bilder på köket, jag lovar. Känns inte så roligt att lägga upp bilder på det nu, ska fixa före bilder (glömde ju knäppa sånna på köksluckorna men har säkert någon bild som man ser hur det såg ut) och efter bilder på köket :)

Av Kisse - 12 oktober 2007 12:54

Igår hann jag inte med bloggandet igen, när vi äntligen kom hem efter en hel dag på stan var både jag och Petter så trötta att vi hamnade i soffan och såg på film istället :) Såg bortspolad, riktigt rolig familjefilm :)


Gårdagen började vi med att sova ut länge och sedan åt vi frukost i lugn och ro innan vi åkte och hälsade på syster och pojkarna, Maria och gustav var Filip sjuk men eftersom vi skulel bort på eftermiddagen så passade det bättre att vi åkte dit innan Petter skulle på banken. Fick låna mer pengar så nu kör vi på med att få pannrummet klart så fort som möjligt.


Åkte på birsta och shoppade det som saknades till kökslådorna, insatser och skyddsgrejor, var på ica maxi och stor handlade, lönade sig verkligen att åka dit för att handla då vi fyllde på både kyl och skafferi och kom undan med bra peng :) Sedan åkte vi på elgiganten och beställde kyl så nästa fredag får vi hämta vårat snygga side-by-side kylskåp, blev ett i rostfritt men det var kanon snyggt :)


Idag ska vi åter igen till birsta för att köpa diskmaskin, kunde inte göra det igår eftersom vi inte hade någon släpvagn då. Rörmokaren kommer idag och kopplar in vatten och tänkte det var bäst att ha nya diskmaskinen hemma så han kan koppla in den på en gång åxå :) Alla saker för att koppla in golvvärmen har kommit åxå så nu får vi riktig värme i huset *jippi* Vi fick dessutom tag i kranen jag ville ha så nu väntar vi bara på plattsättaren som ska sätta kaklet i köket :)


Fick fingrarna ur och ringde babyproffsen idag åxå för att höra om bröstpumpen jag lämna in till dom för att få lite reservdelar till den och dom hade lyckats få till den och det behövdes bara en del till den, som kostade 49:- vilket gjorde mig glad :) Ska åka och hämta den till veckan.


På måndag ska vi på bvc och då ska jag passa på att gå in till chefen och visa upp mitt examensbevis som kom igår :) Nu har jag riktig lärarexamen!!! Ska även passa på att hälsa på jobbet en sväng, får se hur mycket sjukdomar som går där om vi bara träffar dom ute eller om vi törs oss in.


Filips högra öga ser nu jätte fint ut men det vänstra rinner det fortfarande lite ur men han är inte lika svullen och inte alls blå idag vilket känns bra. Han har ju varit besvärad av det så skönt för honom med, fastnar fortfarande igen lite då och då men han verkar inte ha ont av det nu i alla fall.


Köpte med kina mat hem igår så jag ska värma upp resterna från det till lunch idag och sedan bär det av ut till birsta igen.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards