Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Kisse - 5 januari 2008 21:30

Så här snygg är min kille i sin IdaT dräkt som vi köpt på tradera, mamma diggar den hårt! Lite lång i armarna men lagom i benen.


Idag har vi haft främmande av faster cajsa hela dagen, sedan vi klev upp i alla fall. Sov halva dagen :( men skönt är det ju. Cajsa var snäll och tog Macken på en promenad och han hade skött sig fint, kul att höra. Lite trött på våran hund just nu som smiter från gården eftersom det är löptikar på byn. Dessutom har vi den senaste tiden hittat en massa fettknölar på honom. Har två sår nu som vi rakat kring och måste tvätta :( Känns jobbigt att det alltid är något med våra djur. Epilepsin har *peppar, peppar* varit bra i några veckor, helvetet bryter väll lös igen nu när jag sagt det. Kommer ju i perioder på honom.


Hoppas ju verkligen vi ska kunna ha kvar honom ett par år till men vi tar tiden som den kommer. Jag vill hinna skaffa ny hund innan Macken hamnar i hundhimlen eftersom han är så bra med små valpar att man får lite "hjälp" med uppfostringen av valpen.


Skjussade hem Niklas förut, handlade och hämtade en låda kläder (stl. 68 och 74) till Filip hos syster. Är ju ett tag kvar tills nästa storlek men ville kollas upp med overall då Filip håller på att växa ur sin 62:a och jag har ingen lust att köpa en till för en så kort tid när det redan finns en efter Axel. Får se hur vädret blir i februari, de här overallen verkar jätte varm och då är frågan om jag måste köpa en ny fleece istället. Den bruna snygga overallen i 56 kan Filip ännu ha, den vare ju jätte stor i stl. men den är för varm den åxå. Konstig vinter vi har... är ju i alla fall snö. Kanske skulle ta fram skidorna och se om jag kommer ihåg hur man gjorde???


Näpp, dags för en film i sängen, se om Filip somnar och sover för natten.

Av Kisse - 5 januari 2008 00:11

Har varit lite tyst här på bloggen ett tag eftersom jag haft en massa annat för mig. Var till sundsvall på onsdagen och handlade saker till Filips rum. Blev tapeter trots att vi skulle sätta väv, men inte första gången vi ändrar oss... jag började sätta väggfixaren på väggen för att inte alla skarvar sedan förra tapeten skulle synas( vilket det gör ändå *sur*)ja ja spelar ingen roll, det är ju ett barn rum. Men vi valde inte barntapeter till rumemt utan tog en ljusgul varm tapet och en brun härlig fondvägg blev det, kanon fint tycker vi att dte blev. Hämtade Niklas på torsdagen som har varit här och hjälpt mig, nu när vi är klar så hjälper han Petter istället.


Petter har varit duktig han åxå, jobbat på lite med köket, Patrik kom hit idag och hjälpte honom få upp spottarna i köket så äntligen är dom på plats, varde ljus!!! Nu håller han på att laga traktorn och ska dessutom börja med pannrummet ute i slakteriet.


Var till Carro och åt god mat idag *tack,tack*


Lägger upp två bilder på rummet så ni ser den gula tapeten och den fina fondväggen :) måste ta hand om min son som vänt på dygnet...



Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards