Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Kisse - 6 januari 2008 12:43

Vattengympan börjar inte förrän nästa söndag men då ska jag då allt gå, jag som var så sugen idag på att få lite egen tid. Tror jagf ska lyxa till det och åka och sola lite istället om... inte snön vräker ner då vill jag inte ut på vägen. Just nu vräker det ner kommit ett par cm på bara några timmar.


Jag och Filip fick oss en skön tupplur på sängen förrut :)Jag var trött eftersom jag inte sovit många timmar inatt och klev upp tidigt men nu känner jag mig pigg. Behövde inte väcka Filip imorse han vaknade strax efter halv nio av sig själv.


Snart dags att packa ner sonen i vagnen så han får sig en nypa friskluft, själv tror jag att jag ska ta mig en promenad med hunden. Har lite dåligt samvete över att jag aldrig har tid med honom. Skulle behöva duscha honom men tycker det är Petters tur, jag tycker det är så äckligt att duscha honom och har gjort det dom senaste gångerna... ja ja får se hur det blir. Kläder på allra först oh sedan ut en stund.

Av Kisse - 6 januari 2008 08:23

Usch vad ont det gör att läsa det jag skrev för ett år sedan, skrev ju ett liknande för någon dag sedan åxå... frågan är ju som sagt, när han det gått för långt?


Våran tanke är ju att tiden inte ska gå för långt... 6 ½ år är han nu... ingen ålder för en hund. Kan ju alltid hoppas på ett par år till...

Av Kisse - 6 januari 2008 08:20

Fick sonen att somna redan vid tio igår kväll (har ju vänt på dygnen) så när han hade somnat vågade jag inte kliva upp eftesom han brukar vakna då så jag låg snällt kvar och såg klart på en film, låg sedan och kollade i taket i två timmar innan Petter kom in (han hade varit ute och lagat traktorn och skottat gården)Då tassade jag ner och fikade lite innan sonen vaknade för första nattmålet vid ett. Fyra var det dags igen och halv sju och sedan kunde jag inte somna om. Hörde en bil så klev upp och kollade ut genom fönstret, var Stefan som inte kunde sova så han var upp till garaget och hämtade lite saker, pratade med honom genom fönstret sedan gick jag ner och duschade lääänge, tills allt varmvatten var slut. Rådde om mig själv, kollade i kataloger efter fina kläder att ha på bröllopet vi ska på i februari men hittade inga :(


Petter och Filip sover ännu men har ställt väckarklockan på halv nio för nu ska vi vända tillbaka dygnet så ska väcka sonen då. Är sugen på att ta ne ffamiljepromenad idag får se vad petetr tycker om det... han bukar inte vara så positiv men ibland lyckas jag. Filip ska ju ändå sova ute i vagnen så brukar gå lättare att övertala honom nu. Blev inget sova ute går då han somnade i babysittern och jag ville inte bråka och klä på honom då så han fick sova inne, Cajsas magiska gungningar som fick han att somna :)


Ska gå ner och slå på kaffebryggaren, lite lättare att få upp Petter då och han behöver åxå vända tillbaka dygnet lite. Får se om det blir målning av fönster sedan i Filips rum eller om jag ska lata mig idag åxå :) Måste ringa badhuset så fort som öppnar är så sugen på vattengympa så hoppas, hoppas det är idag.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards