Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Regn och rusk

Av Kisse - 9 oktober 2008 20:52

Bestämde idag med syster om att Axel skulle komma hit imorgon och vara med oss men så blev det inte då han åxå var dålig i magen nu och fick då åka till mormor istället som redan är dålig i magen så vi slipper bli sjuka. Vi får låna honom någon annan dag istället.


Ska få främmande ändå, min kusin Jennica och hennes lilla pojke kommer på besök imorgon. Ska bli kul.


Idag har vi haft kusinbus på kvällningen, Camilla kom upp med barnen och hälsade på. Underbart härligt busiga och tokiga idag så vi skrattade och skrattade åt deras tokigheter. Så där tokigt att man inte ens tar fram kameran i rädsla att förstöra det härligt spontana, man vill bara uppleva det!


Sedan kom svärmor och Ludde in en sväng åxå när Filip var i sitt esse :) Nu sover han och vi hoppas på en till god natts sömn... men idag har han fått lite mjölk igen så vi får se hur natten blir. Har nämligen tidigare märkt av att Filip reagerat när han fått mjölk, med att vara vaken och gasig större delen av natten... därför går vi extremt försiktigt fram med mjölken till honom. Mjölk i mat och välling går bra är just när han dricker ren mjölk som vi märkt av det.


Får se hur natten blir, dags att ta upp det med bvc men jag är väldigt besviken på vårat bvc som aldrig tar något på allvar och som man aldrig känner att man får någon respons av över huvudtaget... Filip har ännu inte blivit kallad till 1 års kollen eftersom dom låg efter för att det varit sommarstängt..och..som om jag bryr mig om det... jag vill att Filip ska få komma på ett års koll när han är 1, inte 1 ½... men men bara att vänta å att kallelsen kommer. Vi vet ju i alla fall att Filip utveckals precis som han ska och mår bra, växer gör han åxå!


Näpp nu tror jag att det blir lite fika, kanske slö titta lite på tv och sedan försöka komma i säng, har varit ute i regnrusket idag och det känns, man blir lite tröttare då.

 
 
Kusin Jennica

Kusin Jennica

10 oktober 2008 10:11

Hej! jag kommer in en snabbis sen, men vet inte vilken tid än, ringer när jag närmar mej. Kram

http://jennica.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

11 oktober 2008 10:22

Det där med sega/struliga "bvc:are" känner jag igen. Är alltid strul med tider o när man väl kommer dit så är tiden dubbelbokad :/ Så har det varit för oss iaf.

Ha en finfin helg!

http://uj76.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards