Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Febrig pojke

Av Kisse - 13 oktober 2008 11:10

Blir inget babysim för oss idag, Filip har feber över 39 och inte alls vidare pigg. Var inget fel alls på honom igår utan bara pang bom feber...inge snorig eller nått... lite dålig imagen så kanske är det fler tänder??? Har ju bara två så borde väll dyka upp några fler :)


Petter och Filip sover, dom var upp tidigt imorse när Filip gjorde som vanligt och inte vill sova när han har feber. Själv har jag legat med fruktansvärda menssmärtor inatt, 2 alvedon! och värmekudde krävdes för att jag skulle kunna sova. Min kropp har varit helt ur balans och jag har fått börja äta Primolut för att få ordning på den men nu hoppas jag den har återfått kontrollen så jag slipper sånna här smärtor.


Jag har inga planer alls för dagen, tvätta och göra valiga tråkiga hushålls sysslor, skulle ha åkt på kalas ikväll men vi får se hur Filip mår. Cajsa som hade kalas igår men vi fick dispans att komma idag istället.


Nä tråkiga vardagssysslor är ibland underskattat....lite skönt att bara peta på lite här och lite där ibland... stort hus betyder ju dessutom många hörn, vinklar och vrår och alla skulle nog behöva en rejäl genomgång... men allra först tänker jag njuta av en kopp kaffe i denna tystnad (hör visserligen snarkningar) och ta en till alvedon.

 
 
Ingen bild

Malin

13 oktober 2008 15:09

Linnea fick feber pang bom förra måndagen, inge snorig ingenting. Den gick över på 2 dagar. Sen fick Freja feber efter nån dag. Hon var inge snorig heller, fast där var det nog en tand som spökade...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards