Alla inlägg den 4 november 2008

Av Kisse - 4 november 2008 22:05

Började dagen med att gosa i sängen med Filip men sedan blev jag trött...somnade om och fick mig lite sovmorgon då Petter klev upp och gick ner med Filip. Vaknade och låg och drog mig när svärmor och Ludde kom på besök så då masade jag mig upp jag åxå. Dom har ju varit fast i utlandet några extra dagar pga av den rådande kaoset då flybolaget gick i kk. Men nu är dom hemma och med sig hade dom ett fint sommarset, shorts och t-shirt till Filip, perfekt till sommaren :)


Tog fram fingerfärgen och lät Filip kladda på ett tag... och kladdigt vart det kan jag lova... Filip har kommit in i en period då allt verkligen ska smakas på...trodde nog det var "doppa" (bearnésås) och stoppade det mesta i munnen innan det gick upp för honom att det var på pappret färgen skulle vara :)


Stoppade i sonen lunch och ner i vagnen för att sova sedan kom Cajsa och tog över sonen och jag åkte på jobbet efter en lång låång ramsa svordommar åt Petter.. som självklart hade lagt undan min bilnyckel...min enda bilnyckel... och gått till skogen....*grr* hann i alla fall i tid..med nö och näppe... förstår inte varför det ALLTID är så med min bilnyckel...  att jag får leta ihjäl mig VARJE gång Petter haft den... vilket händer varje dag!


Rätt skönt att jobba så här korta dagar 13.30 till 17.00 men känns fortfarande väldigt konstigt att börja så sent... föredrar nog morgondagens tid 7-10.30, man kommer upp tidigt och ändå känns det som nästan hela dagen är kvar när man kommer hem vid elva.


Orkade aldrig se klart filmen igår så blir nog lite film tittande tills vi somnar, glömde så klart house idag *grr*

Av Kisse - 4 november 2008 22:02

Hittat ett nytt barnklädes märke, Maxomorra,  som har riktigt bra priser, billig frakt (25:-) och otroligt gulligt tryck. Filip har fått en pyjamas och en scarf med får print på :)

Av Kisse - 4 november 2008 22:00

Filip leker fortfarande på samma sätt med sina bu och bä dockor... kasta, kasta och kasta MEN lite snäll är han med dom ibland, låter dom åka med på bilen och lite pussar får dom åxå :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards