Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Underbar mini bröllopsresa

Av Kisse - 10 december 2008 12:54

Underbart roligt, underbart skönt, underbart avkopplande resa vi varit på. Eftersom jag försöker hålla bloggen lite (väldigt lite) privat så har jag inte klart och tydligt sagt vart och när vi skulle åka eftersom våra nära och kära vetat det ändå men nu kan jag meddela att vi varit på en dygns kryssning med cinderella till Mariehamn.


Som vanligt är ju bussresan lite jobbig men eftersom vi hade trevligt sällskap har även den gått relativt fort. Julbordet var väll ingen super höjdare tycker jag då jag blev tok dåligt, trots att jag endast åt laktosfritt fick jag besöka det lilla rummet lite för många gånger... riktigt dålig blev jag :( Vilket gör att jag under resten av resan blev otroligt försiktig med vad jag stoppade i mig... lite shots och nån enstaka drink under kvällen slank ju förståss ner, sedan avslutade jag och Petter kvällen på dansgolvet och dansade läänge.


Jag konstaterade att jag är gift med en gubbe ;) Dom spelade nämligen riktigt riktigt gamla låtar och Petter kunde dom alla... jag har inte ens hört dom, antar att alla de gubbarna som skrev de numera är död och begraven :)


Sov gott under natten, la oss före många av pensionerna... var ju en sån där pensionärs resa eftersom vi åkte en måndag ;) Men är man gift med en gubbe så spelar det ju ingen roll *hehe* roligt har vi haft ändå men allra bäst var SPA besöket vi gjorde på hemresan. Jag och Petter har ju varit där förr men A-K och Peter blev helt frelst dom åxå :) Kostade även på oss kvinnor en varsin ansiktsrengöring med ansiktsmassage, underbart skönt! 150 kr tycker inte jag är farligt trots att den endast tog 10 minuter, total avslappning och huden känsn fortfarande äckligt ren och mjuk!!!


Hemresan inbar en massa skratt vilket en del pensionärer så klart måsta gnälla på.... ibland undrar man ju om dom inte har något bättre för sig än leta fel på andra människor, busschaffören tyckte dom var otroligt överkänsliga, dessutom fanns det massor av lediga platser i bussen så dom hade inte behövt sitta kvar längst bak med oss... men dom var nog lite nyfikna åxå ;)


Skönt att komma hem, själv klart hade det gått kanon bra för Cajsa att vara själv med Filip och vi hade inte trott annat heller *tack snälla för all hjälp*. Cajsa var dessutom så gullig att hon sov kvar en natt till (vi kom hem rätt sent) och lät oss sova ytterligare en natt :)


Stort GRATTIS säger vi till Pierre och Sussie som igår kväll fick en pojke!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards