Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Hur ska vi göra?

Av Kisse - 18 december 2008 09:11

Fick en otrevlig överaskning igår... Petter är ansvarig över våra bilar...mycket dumt ... har resulterat i att ALLA våra bilar nu är obesiktade .... vissa saker kan min man reta gallfber på mig... och BILARNA är en sådan sak...service... ha ha ha... ordning..hahaha...fast det är inte ett dugg kul!!! Jag blir argare än argast och har nu sagt upp min man får ansvar på MIN bil, hädan efter blir det att smöra för pappa eller ja vem som helst som har lust att hjälpa mig för sköta bilen för det kan då inte Petter.


Igår fick jag hem papper om att jag har körförbud på min bil, inte alls kul när man bor som jag mitt ute i ingenting, utan bil tar jag mig ingenstans alls! Senast förra veckan frågade jag Petter om det verkligen inte är dags att besikta min bil snart, tycker det var hemskt länge sedan men NEJ fick jag till svar..eller det tror jag inte rättade han sedan men kollade det inte vidare...


Vi satt nämligen och diskuterade mina extremt dumma sidospeglar... högersidas spegel är mindre än vänster vilket resulterar att jag inte ens kan se den bakom bilbarnstolen, våran lösning är husvagnsspegeln på hela tiden, säkert inte riktigt rätt men vad ska man göra??? Hur vida bilprovningen blir glad är ju en fråga men tar vi bort den ser man ju inte ens att det finns en spegel där, vilket dom säkert inte heller kommer gilla, hur ska vi göra på bilprovningen??? Ta bort extra spegeln eller ha den kvar?

 
 
Ingen bild

Ulrika

18 december 2008 11:15

Hörrudu..min man gjorde precis dsamma.."glömde visst att besikta bilen"..o vips hade vi körförbud =( Problemet är nu åtgärdat..men hädanefter är det jag som sköter bokning av besiktning!

O du, nu har tant startat en ny tävling =)

http://uj76.blogspot.com/2008/12/tvla-hos-tant-o-vinn-presentkort-p.html

Kram

 
Ingen bild

moster birgitta

18 december 2008 11:40

hej kristina speglar är förbjudet när man inte har husvangen på kram

 
Kristina

Kristina

18 december 2008 11:55

Hej moser Birgitta, första gången du lämnar ett avtryck på min blogg ;)

Ja jag är rätt säker på att de var de jag åxå men vad ska man göra... jag ser ju inte ens spegeln..så farbror blå kan gärna få svara på vilket som är bäst se eller inte se om vi skulle bli stoppade...

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

22 december 2008 23:41

Vad mysigt ni set ut att ha det :)

http://nipso.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards