Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Kisse - 4 februari 2008 22:21

Måste börja med att berätta om natten som var... testade att ge filip ersättning när han vaknade första gången åxå (vid ett, somnade vid nio) och då sov han 5 timmar till!!! Andra gången ammade jag honom och då vaknade han som på beställning två timmar senare. Verkar som att det är ersättning som krävs natte tid men aj så mycket mjölk jag hade imorse... men tydligen är det väll blask eftersom han ändå var hungrig och åt två timmar senare :(


På dagarna funkar det ju bra, då äter han med typ 3-4 timmars mellan rum. Men inte på nätterna, lite tråkigt tycker jag då jag gärna ammar Filip så länge det går och vi orkar. Men kan ju vara en period åxå. Men lite problem blir det av ersättning för Filip blir hård i magen och har jätte jobbigt att bajsa. Måste kolla upp alternativ, hur i kan underlätta för honom. Hemskt att se honom bli så ledsen och ha ont när han ska bajsa.


Men nu till det roliga eller ja förhoppningsvis.... jag har hittat en hel del skoj jag vill göra med Filip eftersom det inte blir någon babysim så vill jag göra  något annat roligt/annorlunda. Jag har hittat baby yoga som jag anmält oss till, får se om det blir någon för det stod inget datum för kursstart. Och så hittade jag baby spa med bla. baby massage, det lät spännande tycker jag :) ska ringa imorgon och höra lite mer.


Har hittat en ergo sele på tradera som jag håller på att buda på men det är fler som vill köpa såna beg. så verkar inte som den blir så billig som jag skulle vilja :( Håller även på att buda på en sack´n seat fast jag inte vet om vi verkligen vill ha en sådan men blir det bra pris på den så varför inte. Annars är jag nog mest inne på stol på stol nu, men jag vet inte. Känner mig inte riktigt nöjd med någon av dom igentligen men kan ju inte få allt :)


Var och lagade stenskottet på min framruta idag, glasmästaren var nöjd med resultatet själv vet jag inte hur lagningen ska se ut, man ser ju sprickorna men är ju inget hål kvar i alla fall :)Nästa gån skulle vi komma in tidigare tyckte han då går det fortare att laga och resultatet blir ännu bättre :)


Nä nu blir det nog sängen, Petter ska upp och jaga imorgon bitti så Nisse sover åxå här inatt. Jag och Filip ska nog bara ta det lungt, ta en promenad. på kvällen ska jag iväg med Nisse och Stefan och simma, tror Cajsa skulle med åxå och kanske Emelie så vi blir ett gäng. Petter ska vara med Filip, han vill inte med. Jag måste simma mååånga längder.. åt nämligen en massa biskvier idag (tänker inte tala om hur många)som jag beställde med Cajsa från hennes skola, goda var dom :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards