Alla inlägg den 2 april 2008

Av Kisse - 2 april 2008 22:57

Nä vad sur jag blev...nu ska det bli uppehåll på LOST fram till början av maj.. då kommer ju jag glömma bort det... jag är ju sämst på att se på tv. ja ja är väll inte hela världen. Blev lite gott och blandat (inte godiset) till LOST, jag körde apelsiner och klementiner i juice pressen, *gott* och kokade en majskolv :)


Filip sover oroligt så jag borde verkligen gå och lägga mig så jag får sova lite men har fastnat här dessutom har jag tv 4 fakta på, den kanalen gillar jag så vet att jag kommer fastna där när jag ska trycka av tv:n. Imorgon blir det lungt, ska städa lite hemma så Petter får komma hem till ett fint hem. Måste även åka på affären en sväng imrogon, utan både smör och mjölk.


Jag färgade håret tidigare ikväll, blev inte riktigt bra men duger. Skulle ha lagt på utväxten först så det fått dra lite extra men jag var lat och gjorde allt på en gång. ja ja ser bättre ut i alla fall. Imorgon måste jag ta fram kläder och förbereda inför fredagen. Har fixat så Filip får vara hos mamma under tiden vi är på begravning i alla fall.


Näpp glo på tv en stund sedan ramla i säng.


Av Kisse - 2 april 2008 20:14

Idag har jag varit halv lat... orkade inte med någon promenad utan gick bara och hämtade posten, vilket är en bit att gå ändå. Hunden fick stanna hemma för han tror visst att han inte behöver kissa på morgonen längre utan "sparar" sig tills promenaderna och då kissar han miljoner gånger :( Så idag har vi tjurat på och varit ut en sådär tre fyra gånger utan att han har kissat men nu sista svängen förstod han nog att dte inte bli någon promenad idag och kissade massor. Är ju hemskt jobbigt att gå med en hund som dessutom tror att han ska få kissa var femte meter.


Har pysslat på här hemma istället, plockat och donat, tvättat Petters mega skitiga jacka och fick ren den :), sytt  upp, strykt och satt upp ny gardinerna.


Stefan kom på kaffe mitt på dagen och jag lurade honom till att spela en omgång pentago med mig, själv klart så vann jag!!!


Lost ikväll utan något gott... hmm måste ner och leta igenom frysen på något ätbarti alla fall för jag är hungrig, åt räk och hummer soppa med fisk i till middag som jag fick tväront i magen av...  mjölk ont trots att jag läst på den, måste dubbel kolla. Blev dålig i alla fall och tog med Filip upp och la oss på sängen och vilade middag, blir ju så matt efter att jag blivit dålig. Filip sov en liten stund och jag kollade på mcleod´s så klart :)Då ringde en av mammorna från föräldrautbildningen och berättade att det var några som tänkte träffas igen och det hakar jag så klart på hade sån tur att det är måndagen då vi inte har något babysim.


Filip är trött men tjurar på att somna förstår inte vad som hänt vi gör ju likadant varje kväll men jag tror inte Filip gillar rutiner för dom funkar bara ett tag sedan går det åt skogen igen :( Inatt vaknade han vid halv två och var hungrig, fick kvällsvälling och somnade om till halv sex då fick han majsvälling och sov till kvart över sju.


Ja ja just ja idag har jag fått höra att Filips hand och fotavtrycken är klar så på måndag kan vi hämta den :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards