Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

BIL JÄVEL *snällt utryckt*

Av Kisse - 20 mars 2009 20:48

*hmm* nu till den stora frågan, ska jag ta upp mitt bil beskymmer...rädd för att uttråka er läsare...


vi gör en låång historia kort....om det går...


  • Bilen var på verkstad skulle få motorvärmare och dragkrok blev kvar i fem dagar extra då dom inte fick igång den!

  • Vi får tillbaka bilen (efter 6 dagar) men då funkar INTE vindrutespolningen, torkarbladen bak, stolsvärmen..

  • Fyra dagar sedan havererar även skuffen... genom att luckan hela tiden öppnar sig och enda sättet att kunna köra bilen är att fort som attan låsa alla dörrar innefrån innan skuffen hinner öppna sig... hinner ca 1 av 5. Tar med andra ord en jävla *sorry men jag är så less* tid att komma från gårn, förskolan, jobbet etc.

  • Bilen lämnas återigen till verkstaden och efter 6 dagar är alla felen lagade MEN...

  • Dagen efter bilen lämnat verkstaden startar INTE bilen... (nu sätter gravidhormonerna igång mig på allvar och jag gråter hejdlöst , ringer Petter, ringer snyftande till jobbet och förklarar läget, blir ju så klart sen,sen,sen) skuffen gå INTE att öppna och där har jag vagnen så får trockla ut den genom baksätet...inte roligt alls med våran stora vagn. Efter att batteriet laddats upp med batteriladdare startar bilen och åker tillbaka till verkstaden som INTE hittar något fel...

  • Bilen kommer hem igen samma kväll (inget har gjorts alltså) och...

  • Startar så klart INTE nästa dag heller.... JÄVLA SKIT BIL!!!!! Batteri laddare, ladda batteri åka till föskolan med Filip, vidare till jobbet... ut och varmköra bilen på rasten för att ladda upp batteriet, hem från jobbet och till macken för att få batteriet kollat....

  • Får låna ett annat batteri på macken (mitt ska undersökas) dock märks det att bilen tjuvdrar ström trots att allt är avstängt MEN...

  •  Bilen STARTAR nästa dag (läs idag) MEN dom ringer från macken och talar om att det inte går att hitta något fel på batteriet, ska få hämta det på måndag...


*aaah* jag blir tokig, helt jävla tokig, får hög puls bara jag tänker på bil JÄVELN!!!! Tilliten till denna bil är helt bortblåst och blir den inte lämnad till Berners för ordentlig koll så åker den tillbaka till bilhallen där den är köpt, PUNKT SLUT!!!!


Det var det här jag ville slippa när jag köpte en bil för 140 000:- min fiat uno för 3000:- var mer pålitlig (jag överlevde ju dessutom att volta med min pärla) än denna jävla skit snygga förbannade bil! För det är det enda den är i mina ögon nu, snygg MEN värdelös!


 
 
Ingen bild

Tessan

21 mars 2009 07:51

Inte så skoj detdär med bilar. Hade problem jag med. dom höll inte det dom lovade med bilen vid köp samt att vid service gjorde dom inte det dom lovat. (Bilhallen-svall) Slutade med att jag köpte en sprillans ny bil!
Kan ju även tillägga att jag fick ta tag i mosters bil med. Hennes bil köpte startade ibland inte och ibland gjorde den det. Berners påstod att dom hittade aldrig något fel och moster snäll som hon va "gnällde" inte.
Hon tog fram papper då jag skulle hjälpa henne skriva en sammanställning av det som gjorts och inser att hon fått betala för garantifel/service (på Berners svall) Jag blev vansinnig, dåligt gjort! Skrev det i en utvärdering till Huvudkontoret och sen kom vi i kontakt med berners igen. In till högre chefen och det va det som gjorde susen. Han tog in bilen och hade den själv (trots garantin gått ut) och bilen startade inte efter några dagar för honom. (haha-där fick dom)Hon fick under tiden hyrbil och dessutom fick hon bilen lagad gratis!

Ett tips. Se till att va hård mot bilaffären! Dessutom tycker jag att du ska kräva lånebil när dom tjabblar på sådär! Jag fick en av bilhallens lånebilar när dom "jeklades" med mig.

Nu vet du mina erfarenheter av bilaffärer. Jag hoppas att det blir någon ordning på allt för er!
Kram//Therese

 
Ingen bild

Elin

21 mars 2009 08:03

vad surt med bilen.. förstår att du blir urless!
Hänger du på till härnösand imorgon?

 
Ingen bild

Krille E.

21 mars 2009 12:39

Ja, faen ta alla bilar egentligen! Vår motorlampa lyser ju titt som tätt, vet att det inte är mer än något elfel så man bryr sig inte ett skvatt utan kör på som vanligt, snart kommer det väl verkligen vara motorfel och så skiter man i det och motor skär eller så... HATAR allt vad bilar innebär, men bor man där man bor så måste man ju ha en, tyvärr!

 
Ingen bild

Krille E.

21 mars 2009 12:41

Hej igen! Glömde skriva att vi köpte ett nytt bilbatteri till den förra veckan, det gamla var för jävla dåligt så där blev man tvungen att investera 1000kr på nytt, tycker att en bilfirma kan sätta i ett nytt istället för att ladda ett gammalt skruttigt!

 
Ingen bild

Malin

21 mars 2009 17:11

Bilar är nödvändiga onda ting =)
Hoppas att det löser sig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards