Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Lukten av en toalett :(

Av Kisse - 26 mars 2009 21:43

Måste ju ta och berätta lite äckel fakta åxå ;)


Imorse kräktes jag för första gången (som gravid)... kände att jag tappade kontrollen över kväljningarna jag har varje morgon så hulkande mig över toaletten och det skulle jag inte ha gjort för då kände jag nämnligen lukten av TOALETT *bläää* tur att min man gjort ren toaletten bara dagen innan annars hade jag nog kräkts upp tarmarna.


Kändes inte allt för roligt att åka till jobbet efter det, tom i magen igen eftersom hela frukosten kom upp... har lite magsjuka i huset (på jobbet alltså) så var lite orolig ett tag men insg rätt snabbt att jag är ju faktiskt gravid :) Är verkligen glad över att jag inte är sån som kräks en massa som gravid fyvale, en gång räcker gott och väl.


Pratat med Ankis igen, tre gånger skulle dom väcka henne inatt för ta kolla blodtrycket osv. men hon var glad över att ligga i en säng där han kunde hissa upp sängen, äntligen skulle hon få ligga på rygg och sova :) Åh jag vill åxå bara ha några dagar/veckor på sin höjd kvar inte hela 6 månader... känns just nu som oändligt lång tid. men vi får nöja oss med att snozza på andras bebisar så länge :)


Sen har vi ju vilddjuret vårat som just nu otroligt nog sover i detta oväsen men som Ankis sa: han är väll inte van något annat? Eftersom vi renoverade hela tiden Filip låg i magen så blev han nog van dessa ljud och jag sov ju som stock då ;) Ger mig sjutton på att han vaknar när dom (Petter, Stefan och Pierre) packar ihop och ger sig på dagen (läs natten). Blir väll samma med den här beisen i magen, van oljud redan från början :)

 
 
Ingen bild

moster Britta

27 mars 2009 09:16

Hej...ni får väl passa på att spela in lite oljud...så kan ni ju spela upp det för honom på natten när han inte vill sova. Jenny startade vi dammsugaren åt när hon inte ville sova....Kram

 
Ulrika

Ulrika

27 mars 2009 17:47

Huuga..minns de där förbenade illamående atackerna då man var gravid. Jag tålde tex inte doften av stekos..:S Men tack o lov så är det ju en tillfällighet..det går ju över!

Trevlig helg!

http://uj76.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards