Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Ännu sämre

Av Kisse - 15 maj 2009 08:21

Istället för att bli bättre blir jag bara sämre och sämre så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa från hälsocentralen. I min kommun har dom faktiskt ett smart system där man ringer och får knappa in sitt telefon nr så säger dom en tid då dom ringer upp, aldrig har jag fått vänta längre utan dom ringer oftast tidigare, kan vara allt från 5 minuter till 45 minuter.


Smidigt och enkelt att man slipper sitta i kö och vänta och vänta...


Efter en lång natt med hostande hostande och hostande bränner det hela vägen ner i lungorna, magen gör tok ont av allt hostande och jag kan knappt svälja, dessutom har jag nu fått feber, SNÄLLA låt det vara något jag kan få medicin mot orkar inte höra att det är virus och inget kommer att hjälpa. Huvudet håller på att gå i små små bitar och svetten bara rinner av mig, otroligt ansträngande att bara sitta här...


Blir sängen och vänta på samtal. Filip har fortfarande över 39 i feber så ska försöka få ta med honom så dom får kolla öronen på honom dessutom tror jag han har ont i halsen då vi inte får i honom något annat än isvatten och isbitar och non stop :) Är man sjuk så är man, lite socker behöver kroppen för att orka med, är ju inte så att han fått många under går dagen heller. Han sov middag två gånger under gårdagen och somnade ändå lätt på kvällen, både jag och Petter har varit upp till honom några gånger inatt men nu sover han faktiskt.

 
 
Therese

Therese

15 maj 2009 12:02

Hoppas att ni kryar på er snart!!!

"knappt sälja" som det står i din text, borde vara svälja antar jag?! Men lite kul kanske....du ju sälja bort sjukdommen och se om någon nappar ;) *hihi*

Kram

http://Therese.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

15 maj 2009 19:21

Vi har också det systemet här i Umeå. Vet också att det finns i Varberg. Borde finnas överallt enligt mig. Superskönt att slippa telefonkön.

 
Kisse

Kisse

15 maj 2009 19:48

Svar till Therese: japp sjukdom till salu! Högstbudande vinner dock måste man komma hit och hämta den, bussgods funkar INTE!

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

15 maj 2009 20:00

Det systemet finns här oxå! :-)

http://www.leohna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards