Alla inlägg under augusti 2009

Av Kisse - 5 augusti 2009 15:24

Vi bor fortfarande kvar i "servicehusets gästrum" med andra ord vi bor hos mormor och morfar ännu... och trivs som fisken i vattnet ;)


Filip stannar kvar med resten av gänget och jag gör ett besök på banken.


Mikael och Jeanette åker och hämtar Hampus o Ronja elbil och Filip blir så klart KÄR ;)

 

På kvällen åker vi allihopa och firar mosters gopojk Gustav som blev hela 8 år, jag förstår inte vart tiden tar vägen jag minns det som igår när Gustav föddes. Jag har aldrig varit hemma hos syster så mycket som när Gustav var liten ;) Jag cyklade dit och snoozade bebis så ofta jag bara kunde :)

 

Vi fikade i massor och alla kusinerna lekte som tusan :)

 

Filip leker med favorit leksaken hos moster.

Av Kisse - 4 augusti 2009 15:14

Vi fortsätter semestern hemma hos mormor och morfar, busar och leker med kusinerna och bonuskusinerna.


Åker och badar med hela barnaskaran på eftermiddagen, ni ser en frusen tjockis i bakgrunden...


Blev en kvällstur till Delsbo för att hämta mer staket på kvällen med hjälp av Mikael, Jeanette och Stefan. Mamma/mormor/farmor fick lägga 5 barn själv den kvällen men det gick ju kanon bra det åxå då alla barn sov när vi kom hem. Tack allihop för hjälpen!

Av Kisse - 3 augusti 2009 14:59

Vi lämnar hemmet för vad vi tror, över dagen... planen att hämta Freja och att små kusinerna ska få leka lite med varandra hos mormor och morfar (farmor o farfar för Freja)...visar sig bli lite mer än så.


Vi börjar i alla fall dagen själva jag och Filip hos mormor och morfar, morfar och Filip leker en massa och morfar får igång elmotorcykeln.


Filips ögon blev som tefat när den körde själv...

 

Hel impad, totalt frälst, Filip bara ÄLSKAr den!!!!


Åkte och hämtade Freja och lekten fortsatte nu med bruttan på bönpallen ;)

 

Så underbart fina båda två, så roligt att se dom små få leka utan några storkusiner som far fram.

 

Så underbart härligt att titta på dom två sötisarna :)

 

Freja körde så klart hon åxå men hon tyckte sedan det var roligare att putta på :)

 

Filip som nästan aldrig har blöja på sig när vi är hemma fick springa nakenfis och då blev Freja nyfiken på snoppen :)

 

Efter att hon konstaterat att han kissar med den gjorde hon likadant, stå och kissa funkar ju utmärkt ;)

 

Mikeael, Jeanette och resten av barnaskaran dök sedan upp med husvagnen deras och det blev bestämt att mamma och pappa öppnade camping ;) Vi tog in i service husets gästrum och stannade vi åxå :)


Av Kisse - 2 augusti 2009 19:59

Filip vägrade att sova middag idag, händer lite titt som tätt nu för tiden, dock har han stora svårigheter att orka hålla sig vaken tills läggning. Speciellt kring middag är det riktigt tungt, ögonen vill falla ihop och det går inte vidare bra med ätningen men sen brukar det bli fart på honom igen.


Tyvärr blir vi lite hämmade vad vi kan göra på eftermiddagarna, törs inte sätta oss i bilen för att hälsa på någon eller göra någon sorts biltur för då somnar han ju så klart. Idag hade vi planer på att traska upp i skogen för att se hur det står till på kantarellfronten men att sätta en trött Filip i ergo selen slutar bara på ett sätt, snarkandes...så blev ingen tur upp i skogen :(


Kanske bra för min kropp men jag ville verkligen :( Känt mig så otroligt seg hela dagen och svårt att få något gjort men byggdammet är nu borta och badrummet har fått lampa, spegelskåp och toalettpappershållare :) Niklas var snäll och passade Filip under tiden jag och Petter fick greja undan en hel del på göra listan.


Imorgon åker Petter och jobbar så nu tvättas det arbetskläder för fulla muggar (det gör alltid Petter sista kvällen hemma, jag tvättar nämligen inte åt honom, inte hans arbetskläder i alla fall) och under tiden är han ute och klyver ved och jag har lagt sonen som somnade redan till nattsagan. Vet inte hur länge Petter blir borta denna sväng men förhoppningsvis kan han göra klart det allra allra sista i badrummet nästa gång han kommer hem, nu är det inte mycket kvar, så jäkla skönt!


Känns som vanligt lite små jobbigt att Petter ska åka och jobba efter bara några få dagar hemma men tiden går ju fort och snart är det höst och då ska vi vara hemma tillsammans hela familjen, längtar så mycket! Blir ju lite bortskämd när Petter är hemma med att han oftast lagar maten och vi delar på ansvaret om sonen, jag får lite mer tid till att vila och ta igen mig, precis som det ska vara.  Så otroligt tacksam över att Petter är den sortens pappa som han är, redan när Filip låg i magen sa han att "ungen skulle inte bli någon mamma gris" och det blev han ju inte heller...pappagris däremot :)

Av Kisse - 2 augusti 2009 10:30

Filip sov till åtta imorse, kändes ju bra även om jag var dyng trött efter att ha varit ner och kissat två gånger inatt, kollade lite på Nicke Nyfiken tills det var dags för frukost och nu håller han på att plåga (gosa med) katten Sylvester.


Dags att väcka Petter och Niklas, kanske kan jag få dom till att göra lite nytta idag åxå :) Taket blev så när på klart igår... idag är det lite små fix i badrummet igen som måste tas tag i, just nu är det byggdamm hela nedervåningen och det ser ut som rena rama byggkoaset.


Gräsmattorna är äckligt långa men jag orkar verkligen inte klippa dom. Känner mig inte alls pigg och fräsch, vet inte om det är järnvärdet som spökar med mig eller om jag helt enkelt måste dra ner lite till på takten är ju trots allt bara 8 (6-10) veckor kvar nu tills våran bebis beräknas komma ut :)


Jag är på dag 218 av 280. (77,9%).
Jag är i vecka 32.
Jag har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Jag är i 7:e kalendermånaden.
Jag är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
Jag  är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 3 okt 2009 
Jag har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.


Av Kisse - 1 augusti 2009 22:34

Började dagen med att jag hade sovmorgon men som vanligt kunde jag inte sova längre än till nio, kissnödig och tok hungrig (som vanligt) slapp ju i alla fall fixa med frukost.

 

Idag bestämde sig Sylvester för att vara go med lill husse...eller ja han hade inte så mycket till val :) Blir rätt imponerad av våran surkatt att han går med på den där behandlingen men han vet väll att det är säkrast så... båda våra katter vet nämligen att dom ligger farligt nära himmelriket då dom börjat med hemskt mycket dumheter på äldre dar...


Bestämde oss för att dela upp hela familjen och göra lite nytta, Petter skulle kapa ved och själv lämnade jag sonen hos farmor och drog vidare till ikea för att handla lite nödvändigheter till badrummet, snart har jag förhoppningsvis vatten där inne ;)

 

Fick godkännande från rörmokaren att köpa en ikea kran, bra pris och så där snygg ful...liknar ju lixom en snopp... ;)


Hämtade lillebror på vägen hem, han tillhör den konstiga klanen som gillar att bygga ihop ikea möbler... fick massvis med hjälp av den lilla byggherren i huset ;)

 

Petter kunde inte kapa någon ved då regnet vräkte ner istället hade han i alla fall petat lite inne i badrummet... Petter jobbar bäst på natten och helst inte alls på dagen...


Bestämde oss för att grilla så Petter stack iväg på affären vid det här laget var jag helt slut, ont och mycket trött. Dock var det slut på grillkol på affären men det löste sig perfekt då Tytte ringde och bjöd oss på grillat så vi tog med köttet dit istället. Filip har härjat gärnet med kusinen Max, åkt grävare och varit galet vild, övertrött då han inte sovit något idag men somnade fort och snällt i våran säng när vi kom hem.


Niklas och Petter och Pierre (tror jag) är nere i gamla pannrummet och sätter tak därför sover Filip i våran säng då det låter rejält mycket i hans rum när dom står med spikpistol under hans rum och rätt som det är startar kompressorn, inte för att Filip brukar vakna av ljud men jag tyckte det var lite väl mcyket ljud för att få en god nattsömn.


Själv sitter jag i pyjamas som jag fyndat på tradera, blivit frälst i pyjamas eftersom jag är för varm för att ha täcke på mig men känner mig naken utan något alls, hittad den här på tradera, gravid anpassad, mysig och gullig.

 

Jag skulle verkligen behöva klippa mig igen men härdar ut ett tag till snart är det nämligen dags för fotografering av gravidmagen och då vill jag vara nyklippt, tänker klippa mig ännu kortare eftersom jag vet hur det sedan blir med bebis i huset då vill jag ha något jag bara behöver rufsa till och sen är det klart :) 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards