Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Ordning på torpet nån gång?

Av Kisse - 2 september 2009 12:04

Idag var det inte alls roligt att lämna Filip på förskolan han blev riktigt ledsen *hua* gör ont i mamma hjärta. Hoppas det gick över fort i alla fall eftersom dom skulle fotografera klockan nio och jag åkte tjugo i nio.


Just nu sitter jag och äter lunch (rester sen gårdagen) och inväntar mamma och pappa som ska komma in med elektrodplattor åt mig *bortskämd* dom har ju kommit hem (nästan) från Bulgarien där dom varit i en vecka, deras första utomlandresa... förutom våra grannländer. 


Har varit riktigt duktig nu på förmiddagen och plocka och små grejat och det syns, det börjar bli lite ordning på torpet ;)


Däremot börjar jag känna lite smått panik över badrummet igen då det står helt stilla där inne, Petter har annat för sig och inte hunnit göra nånting alls och imorgon ska vi bort hela dagen och fredag har vi en del ärenden åxå och lördag ja då är det först dop och sedan lämnar jag av Petter där ute i skogen där det inte finns någon mottagning :( Att bebisen är fixerad gör ju inte precis att jag känner mig lugnare, tänk om man bara kunde få veta NÄR bebisen bestämmer sig för att komma ut...

 
 
Linda

Linda

2 september 2009 14:00

Fast bara för att barnet har fixerat sig, så betyder inte det att den tänker komma tidigare... ävan fast man kan tro det... När jag väntade mitt första barn så fixerade sig bebisen där inne redan i vecka 34 eller nåt, men ändå fick jag gå över tiden, med 9 dagar. Men jag hoppas att bebis behagar komma ut när det passar er. Du kanske kan ringa USA? Där bestämmer de ju dag att få bebis på ;)

http://chagak.blogg.se

 
Kristina

Kristina

2 september 2009 15:25

Svar till Linda: nej självklart behöver det inte betyda att bebisen kommer tidigare men eftersom andra barnet inte ens behöver vara fixerad innan förlossningen startar känns det i vårat läge som det var ett steg närmare förlossningen... jag kommer säkert gå över tiden med en så där 2-3 veckor bara för att vi oroar oss över att den ska komma tidigare. Första barnet kom ju två veckor före bf, han var åxå fixerad tidigt men annars inga tecken på att han skulle komma "tidigare" däremot stämde våran beräkning på när han skulle blivit till bättre med han födelsedatum han faktiskt fick än bf ;) och denna gång "stämmer" inte heller beräkningen riktigt men den kommer ut när den kommer ut , jag är faktiskt inte jätte hispig bara liite orolig att min man ska missa något när jag dessutom behöver honom som mest!!!

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards