Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Svampungen

Av Kisse - 10 september 2009 22:57

Vi gick ut en stund på eftermiddagen som planerat, jag kände mig lite piggare, tog en stol och en tidning och satt och beundrade sonens strapatser....

Svampplockning på gräsmattan, svamparna är enorma, en så var det typ fyllt men Filip fick nog ner en fem-sex stycken ;)

    

Tog vagnen ner och hämtade posten och hittade kantareller på vägen ner.. jag hade däremot ingen som helst lust att rensa och förvälla så lämnade in dom till en granne som blev glad. På vägen hem igen hittade vi ett gäng till... och jag är ju skadad för jag kan inte låta dom stå kvar så nu har vi en fin samling i kylskåpet som inte är rensade eller förvällda i alla fall...

     

Filip sitter på bron och beundrar sina fina svampar :)


Nä jag borde ha sovit för länge sedan men har lite svårt att komma till ro, för många tankar som snurrar, för mycket hormoner i kroppen. Längtar efter min man så det gör ont i mig, jag behöver honom nu! Att jag dessutom fick otroligt ont i kroppen efter promenaden gör inte saken bättre, en hel natts sömn vore ju inte helt fel... synd bara att min kissblåsa är på tok för liten för det och bebisen ligger ju väldigt lägligt med huvudet och trycker på så det är ju bara att glömma...

 
 
Linda

Linda

11 september 2009 15:42

Jag förstår att det är jobbigt att behöva springa på toa hela nätterna. Själv har jag aldrig någonsin haft samma problem. Har fått gå upp max 2 gånger på natten för att kissa. Efter det har jag somnat om som en stock... Om jag inte kommit på att jag var törstig mitt i natten... då vart man ju vaken ett par timmar såklart. Men jag tänkte på det här med att man springer upp hela natten. Du kanske kan ringa förlossningen och säga att du vill ha en kateter? ;)

http://chagak.blogg.se

 
Josefin

Josefin

11 september 2009 16:37

Vilken underbar mössa! sån vill jag oxå ha till Elias, jag antar att den är hemstickad?
Och vad underbart med svampplockning:)
kramar

http://www.familjeneurenius.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards