Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Tuffa kläder

Av Kisse - 12 september 2009 21:06

Hämtade gangstar kläderna idag och det var fler än jag som var otåliga... svängde in till Sussie med hennes påse, hon blev jätte nöjd :) Sms:ade till Cajsa och A-K som båda kom inom tio minuter ;) Själv blev jag jätte nöjd med mina plagg jag åxå som hemligt babyplagg fick jag multiprint leggingsen från förra kollektion och ett par ljusgrå mysbyxor till Filip, perfekt då hans alfons byxor ( de med gangstar tryck på rumpan) var restade och kommer vid en senare lev. Cajsa fick ett par grå och gula mysbyxor i sitt hemliga babypaket som så klart var till våran lillla bebis magen så de lämnade hon här direkt eftersom jag redan sett dom så tyckte hon att det var lika bra att jag själv fick tvätta upp dom och lägga dom i bebisbyrån :) Väldigt neutrala och användbara, dom tackar vi för!

elvis   alfons   arvid     

Själv har jag faktiskt åmat mig i huvtröjan med stor magen och konstaterat att den blir perfekt senare i höst, dock måste jag testa dragkedjan igen då den ville krångla lite... *hmm*

livx


Filip sov inte middag idag heller vilket har inneburit en gnällig och grinig unge större delen av eftermiddagen... och som vanligt när han blir trött så ska alla gränser testas... han har bland annat kastat ner katten Sasette för trappen (gick som tur var bra med katten) hällt ut en glas cola över tv dosan, dvd dosan och kameran... alla tre sakerna verkar *peppar, peppar* fungera... kanske inte riktigt var med vilje... men inte helt med ovilje heller skulle jag tro då han slängde glaset...  men eftersom han var himlans trött somnade han i alla fall relativt fort och jag kan nu åter hämta mig lite... känner att tålamodet och orken verkligen börjar ta slut med att sköta allt själv och blev glad då min man ringde och berättade att dom inte ska jaga något imorgon utan städar, packar och kommer sedan hem, tack gode gud för det!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards