Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Kisse - 26 juni 2009 23:40

Skyndade hem till pappa Petter, vidare till sundsvall för att hämat ut grejer till kaklingen som blir redan nu i helgen!!! *jippi*


Hem svirrade om till raggarkläderna, raggarfamiljen lixom ;) På med skinnvästarna och iväg!!! Nån gång kommer vi förhoppningsvis ha råd med en riktig raggarbil också...

 

Filip har roat sig med att hoppa hoppborg

 

Åkt raggarbil med farfar och Aina

 

Lyssnat på live band, fråga mig inte varför han stod på det där viset men det gjorde han större delen av tiden, tänkte han kanske var trött i benen efter allt hoppande men ville inte sitta i vagnen heller (Filip ÄLSKAR att åka vagn) så det var nog bara något sånt där tokigt påhitt som barn kan få för sig ;)


En härlig kväll har vi haft, tyvärr fick vi ju åka hem utan pappan i huset så jag hoppas han sköter sig ikväll/natt han ska nämligen hem tidigt imorgon bitti och hjälpa till med kaklingen. Nu vill bebisen i magen ha lite mer mat och sedan blir det sova, jag är verkligen inne i en äta period nu, äter och äter och äter, konstant hungrig!

Av Kisse - 26 juni 2009 23:28

Förmiddagen har jag och Filip spenderat på altanen, i skuggan, lagomt varmt och skönt. Filip har badat, cyklat nakenfis och mumsat jordgubbar innan han slutligen bajsade på altanen :) blev till att skura och sedan snabbt som attan göra lunch och slänga i oss lunch.

Filip visar konsten att njuta av jordgubbar!


Hade nämligen tid på sjukgymnastiken och jag hade inte räknat in en altanskurning i förberedelse tiden... men vi hann i tid. Blev lite strul då jag fått tid mitt i Filips sovning men det gick, sjukgymnasten Lena hade en låda med bollar så Filip var lättroad.


Fått en hel del bra tips om hur jag ska underlätta för mig själv, lite övningar att göra för att stärka muskleraturen runt omkring bäcken och stretch övningar till mina skinkor ;) Eftersom jag vankar så kortas skinkmusklerna och det gör ont kan jag lova och behöver stretcha ut dom en del så jag slipper att de ligger och trycker på ischiasnerven (stavning?) Vad gäller vankningen SKA jag vanka eftersom det underlättar för fogarna så jag får fortsätta mitt vankade ;)


Kom överens att avvakta lite men ska höras nästa fredag. På måndag ska jag till mvc och förhoppningsvis har dom fått in en TENS apparat då, ska hyra en sån för att få lite hjälp med smärtlidring, dessutom vill jag ha en sån till förlossningen denna gång. Men om de inte fått in någon skulle jag få låna den på sjukgymnastiken i väntan på den på mvc. Till sensommaren/hösten ska jag få börja gå på vattengympa i varmvattenbassäng men de har så klart sommarstängt nu :( Jätte bra sjukgymnast i alla fall, det kändes att hon brydde sig om tog en på allvar, precis som det ska vara!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards