Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Badleksaker

Av Kisse - 5 mars 2010 10:20

Att fixa badrummet och att jag envisades med badkar är i alla fall ett av de bästa besluten jag/vi tagit. Vi spenderar verkligen mycke tid där ;) Med två blöjbarn känns det ju som man praktiskt taget är där jämt och sen älskar vi ju att bada och duscha hela familjen. Kändes ju lite jobbigt att vi inte fick plats med både dusch och badkar (det var drömmen) men eftersom vi har ett hörnbadkar så är hörnet som en sittyta  (svårt att förklara men inte full djup utan bara en försänkning) och något som verkligen är skönt, är att sitta och duscha :)

 

Igår kväll badade jag och de små pojkarna, badkaret är lite för litet för tjocka familjen ;) Men det går om man vill men som sagt jag och de små pojkarna badade igår och då passade vi på att inviga Lukas doppresent från familjen Bergman.


    



Verkligen uppskattad av barnen, verkigen en passande present till familjen bad! Lukas satt mest och sög på figurerna men Filip fattade galoppen och figurerna åkte rutschkanan ner i badet. Man trycker på isberget så släpps dom ner i vattnet dock måste figurerna sitta i rätt hål annars fastnar dom så lite för avancerad för en 5 mån. bebis kanske ;) Kan i alla fall tänka mig att valrossen, ankan och krokodilen kommer få åka rutchkana många många många gånger...


Badleksaken Filip fick i julklapp (flodhästen i trampbåten som är med på bilden)  av oss kan jag dock säga är en flopp, när den hamnar i vattnet hör man knappt sången han nynnar på...och några bubblor gör den knappt... Nä tyvärr inte vidare rolig och Filip roar sig mest med att dränka den ;) Något han däremot verkligen leker med i badet är dessa!


  

Nybadad goknopp i mysigaste pyjamsen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards