Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Mitt liv är perfekt?

Av Kisse - 13 mars 2010 17:02

Vet inte vad det är med mig idag plötsligt känns det som jag har ett enormt behov att förklara, klargöra saker och ting....


Fick en kommentar av lollo: 

Dit liv verkar vara perfeckt! Det är kul att se bildwer och titt och läsa din blogg!
Ha det så bra! ♥



Jätte gulligt att lämna en sådan kommentar men plötsligt känner jag behov av att förklara mig lite....


Nej mitt liv är inte perfekt, inte andras ögon inte i mina ögon heller men DET ÄR MITT LIV och kanske så perfekt MITT liv kan bli, alla har vi olika förutsättningar i livet men jag tror att vi alla kan sträva mot våra egna mål, hitta vårat egna "perfekta" liv. För jag kan ju helt ärligt säga att jag vet inte hur ett perfekt liv skulle se ut, utan bråk med min man, utan barn som skriker för att få sin vilja igenom, utan lite skit i hörnen tror jag inte att jag skulle bli lyckligare av...


Men jag kan nog ändå säga att mitt liv är så perfekt som jag vill ha det...


På bloggen blir jag mindre och mindre privat pga flera olika anledningar, tyvärr kanske jag ska säga och tur i vissa fall... jag har fått höra att en del människor tror att jag (och andra som bloggar) att vi blottar hela livet för er läsare men så är det inte... jobbiga saker, personliga saker håller jag för mig själv, delar med min familj, mina vänner osv.


Det jag vill komma till är att jag är fruktansvärt tacksam över det otroliga liv jag lever, jag är glad och stolt över att ha åstakommit det jag har (mitt hem, min man, mina barn,min familj, mina vänner, min utbildning etc... jag kan fortsätta i all evighet...) om det ses som perfekt i andras ögon får det stå för dom...


Eller vad tycker du, finns det perfekta livet? Lever du det?



 
 
Kusin jennica

Kusin jennica

13 mars 2010 17:33

ett perfekt liv ser ut olika från person till person, alla har sina problem, jag tycker mycket är perfekt i mitt liv nu, men det finns även mycket som skulle kunna vara anorlunda,

http://jennicaohmans.blogg.se

 
Nikita

Nikita

13 mars 2010 19:32

ja håller med dig , man lever sitt egna "perfekta" liv.. å jag håller också med dig många tror nog att det man skriver i bloggen är det som händer å sker .. men ja kan säga så att det finns SÅ mycket jag INTE skriver i bloggen, pga jag vill inte hänga ut hela mitt liv.. därför har ja så svårt att förstå människor som bloggar om ALLT, sitt sexliv, sina bråk med sambon, hur det går i bebisverkstan osv osv ja du fattar... nej man vill ju ha ett privatliv också.

kul förresten att du skrev ett så långt svar om vagnen =)
nu vet ja lite mer , för ja har bara sett dem där vagnen en gång i verkligheten och då me två bebisar i bara.

http://nikital.blogg.se

 
Malin

Malin

13 mars 2010 19:58

Mitt liv är inte perfekt, men jag är otroligt tacksam och lycklig över det liv jag lever med Krille och barnen.

http://ma-lin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marlene

13 mars 2010 20:24

Jag tror att man lever det liv man själv vill, sen hur det ser ut det är olika från varje person. Det är ändå bara jag själv som kan forma det liv man vill leva.

 
Anna-Karin

Anna-Karin

13 mars 2010 20:37

De var verkligen inte så att jag tog busis för att de var ett bättre erbjudande. Än att gå på Ikea med mig. Jag tänkte lite ekonomiskt eftersom jag inte har så mycket pengar just nu. Tim betalade allt själv på busis.

Jag frågade dig även om lördag eftersom jag visste att peter ville upp och greja då och då skulle vi ju ändå åka upp, men att jag sa att jag inte hade nått på fredag och då sa jag ev och att jag skulle höra med peter.

De var verkligen inte meningen att du skulle känna så. För så var de inte!

Förlåt!

Håller med dig om att vi alla har olika uppfattningar om hur ett Perfekt liv ska se ut=O)!

Kram & Förlåt!


http://www.annakarin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards