Alla inlägg under april 2010

Av Kisse - 25 april 2010 20:22

Idag är jag ingen bra mamma och ingen bra fru, jag och Filip har varit ovänner så gott som hela dagen, nya duster hela tiden... jag har räknat till hundra, till tusen och nära nog till  miljonen känns det som... ingen bra fru heller då jag skällt ut min man eftersom han är så j***la slarvig... min mobil krånglar och jag blir galen... upptäcker att den håller på att ramla isär... och upptäcker att när maken gjorde återupplivning på den efter badet i skurhinken (Filips verk) så har han inte skruvat tillbaka alla skruvarna **GAAH** (*skriker högt alltså*)


Jag vill inte köpa ny mobil... jag har ju nyss lärt mig denna... *harklar lite försynt eftersom jag haft den i dryga 2 år* jag har allt jag vill ha på den här, jag vill ha den här, försöker inbilla mig att mobilen inte är så viktig men det är den, just för att maken jobbar borta, jag skickar mest sms... ringer inte så ofta... jag bloggar från den ;) Fast allra mest handlar det om att jag är snål, skit snål när det gäller en mobil, är väll rent allmänt rätt snål när det handlar om mig själv och saker till mig själv, ja inte kameran räknad då men den kallar jag mitt tredje barn åxå och barnen är jag inte snål med...


Båda barnen sover nu, jag ska hämta in hunden och göra dom sällskap, jag orkar inte mer idag... fast först ska jag plocka ihop på Filips rum och köra igång en maskin tvätt... sen ska jag starta diskmaskinen och fortsätter den bara pipa så sparkar jag nog lite på den tills jag blir trött och gråter av utmattning innan jag slutligen hamnar i säng vid en så där tio, elva, halv tolv...som vanligt...


F*n vad positiv jag är alltså.... jag tror jag hatar söndagar... tur att mamma kommer och hälsar på imorgon jag känner mig rejält uttråkad, helger är f*n det tråkigaste som finns när man är själv... inte ens posten kommer... dagens höjd punkt för alla som varit hemma lite för länge...

Av Kisse - 25 april 2010 15:39

             

Först gäller det att plocka ihop kottar, MASSOR av KOTTAR

  

Självklart i en fin korg

Men många kottar blir rätt tungt, tur att det inte är så långt till bäcken 

      

Tog sin lilla tid att kasta ALLA kottarna men till slut så var de slut...

    

och vi gick till sandlådan istället

  

Lillsnorisen smakade sanden, inte gott tyckte han ;)

     

Lite mellis på altanen, lyx mellis kan jag tillägga, glass till Filip och ett stort glas coca-cola till mig... Filip är minst sagt krävande nu och jag behöver socker! Så glad över detta fina utemöbelset, passar perfekt på altanen där även slit och släng hokus pockusen (barnmatstolen) huserar.

  

Lukas avslutade mellisen med att brumma lite ;)


Elda dag idag vilket drog oss till baksidan av huset där tussilagona blommar ledde till lite blomplockning.

    


Filip brukar vara snäll och duktig för det mesta men nu är han verkligen inne i en fas där han varken hör eller gör som han bör... Sliter mitt hår och tackar gudarna att maken snart (om någon dag) kommer hem och ger mig lite andrum... ibland kan man ju tamif*n bli tokig! Retsticka nr 1 och dessutom tar förkylningen som båda pojkarna har på krafterna så inte nog med att han äter dåligt, sover dåligt, hör dåligt så är han trött och gnällig på det...


Det är härligt med barn... nästan jämt!

Av Kisse - 25 april 2010 08:37

Igår spenderade vi dagens hos mamma, i lägenheten, eftersom mamma och pappa har flyttat isär för tillfället, mer än så går jag inte in på men igår var jag som sagt hemma hos mamma och hjälpte henne städa lägenheten.


Hem och åt middag och sedan gick vi ut, Filip letade myror och hittade en hel del under stenarna vid altanen ;)


     

Sedan Sylvester blev ensam katt har han blivit totalt förändrad, han trivs bäst ensam våran SyVätter som Filip säger :)


Dagarna rusar fram i rasande takt och i nuläget vet jag inte när Petter kommer hem men förhoppningsvis i början av veckan och då tänker jag ta mig mig en välförtjänt dag på stan helt utan barn ;) Som det verkar just nu är jag i behov av en ny mobil... *blä*


Nä dags att starta upp dagen jag har lovat Filip att gå och kasta kottar i bäcken idag och leta efter myror ;)

Av Kisse - 23 april 2010 22:32

Lämnade hemmet på förmiddagen med pojkarna, de små alltså Petter är ju och jobbar, tanken var sundsvalls city men som vanligt hamnade jag på Birsta dock blev jag utan det jag skulle ha eftersom det inte fanns i Birsta *suckar tungt* Sprang lite andra ärenden och lunchade tillsammans med bästaste Ankis *tack för att du finns*, Ossian och Ossians mormor (var hon som bjuppade honom på glass på bilden i förra inlägget bara så ni vet ;))


Åkte sedan till min bästaste syster, min enda men ändå ;) Fikade och gick sedan ut med våra pojkar, lillebror slöt upp efter en stund och vi tog en tur upp i skogen, pratade gamla minnen om den underbara skog som syster har ovanför huset, skogen där jag och lillebror härjat runt och har fina minnen från. Otroligt vilket minne han har våran lillebror. Sände en tanke till våran älskade hund Tessy som lämnade jordelivet 24 januari 1995, känns som en evighet sedan... korset jag gjorde för många många år sedan var faktiskt hyffsat fint ännu.


Iår ska det bli ordning på Ekas graven åxå, Sasette ska så klart begravas med värdighet hon åxå, jobbigt när man inte kan begrava dom direkt utan måste förvara dom så länge...


Nä bilder istället annars kan jag nog svamla på hur länge som helst... som vanligt blev vi kvar hos syster hur länge som helst fast jag bestämt mig för att åka hem tidigt hade inte ens laddat upp med fler blöjor än vad jag gjorde av med... Vi tackar och bockar för den goda maten och för blommorna som hängde på dörren när vi kom hem. Svärfar och Aina ville komma på besök men då var vi inte hemma serru, hoppas vi kan träffas till veckan istället!


   

      

Gunga är kul


Filip kapar med motorsågen (leksak of course)


Filip jagar ikapp Gustav

      

   

Inge kul att sitta i vagnen, Lukas vill ju åxå leka ;)


       

Ibland är dom snäll och leker med Lukas åxå ;)

Av Kisse - 23 april 2010 14:23

Trevligt lunch sällskap då vi var på birsta en snabbis.

Av Kisse - 22 april 2010 22:29

Jag och små pojkarna har inbetade kvällsrutiner nu och så fort Petter åkt funkade de igen ;)  Blev bad för pojkarna bus efter att vi som vanligt städat bort Petter ;) Jag städar och pojkarna hjälps åt att göra bus under tiden... Filip är dock himla duktig på att plocka ihop leksakerna och sedan hjälpa till med att torka golven med sin lilla mopp.


Busisar i matchande pyjamaser, de växer som ogärs båda barnen nu och nu är de precis lagom pyjamaserna de fick i julklapp. Så himla goa och glada är dom åxå, älskade barn!

      

Puss på dig brorsan


Filip är så himla gullig när han ligger i sin säng och ropar "Go natt Lukas, go natt Fili (Filip), god natt mamma"

Jag vet inte varför han säger god natt till sig själv, om det bara är för att jag svarar honom med det ;)


En kväll när Filip var med Petter och jagade bäver satt han tyst och fint brevid och tittade fram tills dess att han såg månen speglas i vattnet och utbrister: "Pappa, månen blir blöt"


Det kommer något tokigt och roligt ur Filips rum mest varje dag nu och man blir ju så himla full i skratt, det låter ju sjukt gulligt med hans lilla uttal, hans miner och kroppsspråk ;)

Av Kisse - 22 april 2010 20:28

Alltså den här dagen har verkligen gått upp och ner likt en berg och dalbana personligt och inget för bloggen tyvärr... Petter har åkt och jobbat och det är såklart med delade känslor det åxå, troligen kommer han hem efter helgen men det vet man ju aldrig :(



Av Kisse - 22 april 2010 12:49

Höjden av förvirring är våran bvc sköterska idag 22/4 kl 10 hade vi tid på bvc, kommer dit ( i tid för en gång skull), kolsvart och mörkt på hela övervåningen där bvc håller till surrade lite med Nancy som åxå var där med sin lilla pojke, till slut gick petter ner till receptionen och frågade var sköterskan va... och som vi befarat: Hon är inte där på torsdagar (har aldrig tidigare haft tid på en tors vad jag vet) men en annan sköterska kom och öppnade och vi fick iaf väga och mäta, under tiden vi var där kom en pappa med ytterligare ett barn så det var fler som hade inbokad tid idag ;)


Lukas väger idag nästan 7 månader (om tre dagar) 9150 gr och är 70,5 cm lång, våran stora kille :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards