Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Bla bla bla

Av Kisse - 7 maj 2010 22:07

Jag fattar inte hur långa dagarna kan vara ibland hinner vi lixom HUR mycket som helst. Var först lata hela förmiddagen eftersom jag inte kände mig riktigt kry, klockan var faktiskt lunch innan vi fick på oss kläder men sedan blev det fart. Kom en karl och hämtade upp vagnen jag sålt *snyfta* men skönt att numera BARA äga två (tre) vagnar, de har vi faktisk behov av åxå! Har kronan duovagnen kvar med liggdel och sittdel och två chassin där av igentligen två vagnar men blir lixom svårt att sälja någon varför sig därför tänker jag hädanefter inte räkna den som TVÅ vagnar utan endast EN. Sen har vi ju min älskling VIBE:N den tyckte svärmor jag ska sälja ;)


Jag förstår de som tycker vagnen är svårkörd pga den har tre hjul men den är så himla smidig och praktiskt och bara man är van så är den ju som en dröm att köra :) Jag har faktiskt inte ångrat mig en endaste gång att jag köpte den... lite ångest över HUR mycket det kostade men jag räknar med att i slutändan kommer det vara värt varenda krona!  


Iaf gick vi slutligen ut eller Filip gick ut och jag bara ut på altanen ;) Jag orkar inte med värmen idag kom jag på varför jag inte gillar sommaren vidare mycket även om jag längtar lite efter den nu men värmen, jag orkar inte med den. Min kropp gillar den inte, jag började samla vatten genast och fick knappt på mig ringarna... sen när jag suttit i kalla bilen en stund blev jag kissnödig... allt vatten som skulle ut eller för att jag blev kall spelar ingen roll jag tycker faktiskt inte om när det blir svettigt varmt.


På eftermiddagem tog vi nämligen bilen till Birsta, mötte upp A-K och Molly på Pirum parum innan vi drog vidare till birsta city en sväng. A-K och molly åkte hem lite tidigare och jag och små pojkarna gick till waynes köpte med en kaffe latte (inte birsta utan kaffelatte ;)), bytte lite blöjor och gick en snabbis på ikea, Filip fick en mjukglass under tiden jag ammade Lukas och sedan åkte vi hem. Gick upp på Filips rum och lekte lite innan vi gjorde gröt och barnen gick i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards