Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Liljekonvaljer

Av Kisse - 30 maj 2010 20:42

Filip hade en finne på hakan härom dagen, han pillade på den och gnällde över att den gjorde ont så Petter frågade om han skulle klämma den varpå Filip igen talade om att den gjorde "sååå ont", Petter klämde den och fick sedan höra "Åh tack så mycket", väluppfostrat barn vi har ;)


Petter hämtade hem barnen när han kom hem och fick en skinande blank bil med sig, tack Ludde, den blev så fin igen. Svärmor och Ludde tog ju så klart min bil imorse istället för att krångla över bilbarnstolar.

  


Filip hade plockat en bukett liljekonvaljer till sin mor, tror svärmor hade ett finger med i spelet men det var väldigt gullig tänkt och jag blev så glad. Linjekonvaljer är faktiskt en av mina favorit blommor men jag blir samtidigt lite ledsen eftersom vi hade liljekonvaljer som handblommor på morfars begravning (hans favorit blomma) och minnena väcks till liv. Jag saknar verkligen morfar och tycker det är så himla synd att Petter aldrig hann träffa honom. Tänk om han levt idag vad lycklig han skulle vara över alla pojk barnbarn som kommit till världen, morfar ville nog hemskt gärna ha en pojke men fick bara 5 flickor ;)


Jag är så himla glad över Petters farmor, go gumma nummer ett som är nästan enda gamla människa jag känner, jag älskar att höra hennes historier från förr och prata barnuppfostran med henne. Hon är så himla duktig på att komma med varma kommentarer om oss och barnen att jag blir alldeles rörd när vi träffar henne, hon brukar berätta vad duktig hon tycker jag är som tar med mig barnen själv och tar hand om dom på ett bra sätt och det värmer verkligen, fast jag har tydliggjort för henne att jag skulle inte klara mig utan den hjälp jag får av Cajsa bland annat. Visst klarar jag och barnen och bra själva när Petter är borta och jobbar men jag har ju rätt bra hjälp av omgivningen åxå.



 
 
Charlotte

Charlotte

31 maj 2010 09:51

Kan bara instämma med det du sa. Man önskar att alla ens morföräldrar hade kunnat få träffa ens barn och uppleva allt härligt kring det.

http://begravningsbyra.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards