Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Busiga Barn

Av Kisse - 1 juni 2010 21:44

Lånade svärfar & Ainas kamera utifall björnen skulle komma tillbaka natten som var men det gjorde den ju så klart inte eftersom jag riggat upp stativet och fixat men balkongen blev iaf städad och jag fick kamera en hel bonus dag ;) Tjuvlånat idag och bombat barnen med bilder, tränat pillat och grejat... *gaah* Jag vill ju verkligen ha min kamera nu!!!


Är ju jätte ännu roligare att fota nu när man fick lite mer hum om saker och ting och jag har inte använt auto en gång på hela dagen ;)


     

Filip blåser maskrosblommor


Lukas hoppar hoppgunga på altanen

        

Super snygg i Molo body och för små molo byxor, blev ju perfekta knickers ;)

 

Lukas tittar drömmande efter storebror som inte är inhängnad på altanen ;) 

  

Lukas på grönbete

  

Gräset är inte lika skrämmande och idag tog han och provsmakade åxå, gott tyckte Lukas :) Invigde solhatten vi reafyndade på lindex åxå, perfekt!


  

Filip i förra årets nova star shorts, de passar iår åxå :) Idag har han verkligen varit på bushumör, vi har härjat och busat lekt jaga och tokat en massa med kameran ;)

  

Men därimellan drar han sig undan leker en stilla lek för sig själv, lagar lite mat i lekstugan, övade balansgång på sandlådestockarna och räknade på fingrarna

  

Han gillar att räkna och det har vi nog teletubbies och i drömmarnas trädgård att tacka för, alla pontipiner... och teletubbisarna att tacka för färgläran. Jag gillar barnprogram som är utvecklande tex. Nasse filmerna, där man får följa Nasses väg till att "göra rätt" det finns ju så många olika sätt man kan göra och använda saker till...


På kvällningen tog vi en promenad hela familjen men det var föga tomt på folk (släktingar framför allt) tur att vi stannat till hos Karl, Zanna och Alma på en kopp kaffe och Lukas fick för en gång skull leka lite med en i sin egen ålder... fast jag vet inte om de uppskattade varandra så himla mycket dom ville gärna peta på den andra men ingen av dom ville bli petad på ;)


Emelie var dock hemma så Filip fick sig en välbehövd klippning så nu är han sommarfin med kort hår men det har jag ingen bild på ännu.

 
 
Ingen bild

anki

1 juni 2010 22:33

Är nog bättre och anlita dig än betala en fotograf härliga bilder

 
Ingen bild

biggan

2 juni 2010 04:40

fina bilder en bild är han så likt emil

 
Ingen bild

zanna

2 juni 2010 09:13

jag tror att de inte är vana vid att vara med nån i sin ålder som gör att dom blev griniga när dom pillade på varann.. hihi men det var lite kul att sitta å titta på dom. =) =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards