Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Grötbarnet somnar inte utan gröt

Av Kisse - 5 juni 2010 00:09

Började med en lugn hemma dag, rastlös som jag är började en lätt panik känsla att bara vara hemma sprida sig och jag bestämde mig för att lämna hemmet själv utan barn! Åkte till Sundsvall och mitt favvo tillhåll pirum parum ;) Titta och pilla, drömma och slutligen bestämde jag mig för två par leggings till Filip, perfekt på sommaren då det är för kallt för shorts men för varmt för byxor. Tunna mjuka villervalla leggings blev det i härliga färger, ett par randiga och ett par enfärgade svarta bas för att matcha till allt!


Vidare mot Birsta för att kolla in utbudet av badpooler modell lite mindre men större än pyttepölen Filip haft de tidigare somrarna ;) Kunde inte bestämma mig så blev inget köp idag, blev ingen vidare shopping alls idag men det var skönt att bara vara jag för en stund, ingen man och inga barn, kolla runt lite... köpte present til Linn så fint att jag vill ha den själv så tyvärr Linn jag behöll den själv... nä då men vi kommer på söndag!


På vägen hem gjorde jag en liten avstickare och sprang in på Toddler som den inte längre heter... men jag kommer inte ihåg vad den heter... där på hörnet iaf.. tjejen där är ju super trevlig och vi surrade phil & ted och hon kom med lösningen på mitt bakstycke problem *jippi* Beställt och inväntar nu snällt att hon ringer när den kommit (ni får höra mer om det när det kommit).

  

Kom hem och bestämde oss för att åka till svärmors stuga, sagt och gjort packade picknick korgen med diverse och drog iväg, blåste kallt så vi blev mest inne i stugan (klenisar ;)) svärmor och Ludde var ju där. Våra barn är ju van att vara med på det mesta och man ska inte göra livet så förbaskat krångligt med lite varmt vatten i en termos fixade jag Lukas gröt i en plastkopp (han vägrar ju somna utan sin gröt), Filip fick en yoghurt bägare och så stoppade vi ner några grillspett som vi (läs: Petter) grillade och som sedan vi (läs: jag) åt upp ;) Lite kaffe, lite godis och några cider too me, 2,25 % och jag kände av de två små burkarna på 33 cl, är man lättpåverkad då eller, och kvällen blev mysig. Lukas somnade redan i stugan men Filip somnade när vi kom hem eftersom han sovit middag idag så orkade han vara uppe lite längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards