Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Tippelitopp

Av Kisse - 24 juni 2010 21:42

Alltså vi sliter som djur här på gården träningsvärken i benen håller sig krampaktigt kvar och dessutom har jag sån träningvärk i ryggen att det i förmiddags gjorde ont när jag andades... löste det genom att ta bilen och grannen släp och helt själv tog min till närmaste affär och slängde på 8 säckar jord (betalde så klart) och körde hem igen, mycket stolt över min bedrift... köra med släp är ju inga problem men backa, fy f*n , fast jag backade aldrig var bara nervös över att behöva backa om jag blivit tvungen ;)


Kan ju tillägga att jag har noja med det mesta när det handlar om bilkörning dock låter jag det ALDRIG stoppa mig... jag tankar tex. bara på ställen där jag "kan" tanka, samma ställen alltså, har mina utvalda mackar i de olika städerna vi oftast besöker, att tanka på ett nytt ställe ger mig smått panik MEN jag gör det om jag måste, fast jag HATAR verkligen att tanka överallt igentligen


Kan/brukar du köra/backa med släp?


Hällt ut jorden, planterade lite blommor, krattade, grävde, klippt klart gräsmattorna, städat på gården osv. Imorgon kommer jag väll inte kunna röra mig...


Fick hem en minigrävare på gården och Petter här väll grävt typ överallt... samtidigt spikas det och vi tog till nödlösning för att verkligen försöka få klart så mycket som möjligt... Lämnade barnen hos farmor och Ludde där hade dom det kanon och vi fick en hel del gjort under två timmar!


Nu sover barnen och jag kliver på nästa arbetspass imorgon ska vi ha fest och jag vill ha tipp topp och här är allt, allt annat än tipp topp ;)

 
 
nikita

nikita

25 juni 2010 07:48

jag har aldrig testat köra med släp .. ja är för feg å backa skulle ja nog inte klara då ja är urusel på att backa bara me bilen :P

http://nikital.blogg.se

 
Kusin Eva

Kusin Eva

25 juni 2010 19:02

Ja kör me släpvagn...o backar...tycker ju inte de e så kul när man ska in någonstans där de är trångt o hålla på men de löser sig alltid. Är inte rädd för att backa, men ja har ju alltid varit intresserad av allt i motor väg o sånt. Bara man tänker lite på hur man ska göra så går de ju bra!
Har ofta fått höra att ja är bättre att backa än många killar! *stolt*
Men är man intresserad så lär man sig snabbt.
Har nog kört alla traktorer, grävare o fan o hans moster som Fredrik har ägt...+ lite till...hahaha
O kan man köra me släp så är man inte så beroende av gubben sin om man ska göra nå! O de tycker ja är skit bra! Vet folk som inte kan backa bilen...
Tanka tycker ja inte heller är några problem...ibland glömmer man vart man har tanklocket (om man har en annan bil än sin egen) så man får göra om så man kommer på rätt sida...=)

Vad är de som du tycker är så jobbigt/svårt me o tanka då?? (När du kommer till en ny station där du inte tankat förr)

Kram

http://fen.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

26 juni 2010 00:33

Svar till Eva: Jag kan nog backa åxå om jag vill är nog mycket lathet att jag tycker det är bekvämare om Petter gör det ;) Men som jag skrev jag låter ingen av min nojor STOPPA mig, vill jag så kan jag. Det är tufft att du vågar prova, det är ju så man lär sig!

Tankångesten kommer nog allra mest från att jag HATAR vad mycket pengar som går åt till bensin sen är jag en kontroll människa som vill veta hur allt funkar helst innnan jag gör saker... trycka här och trycka där, välja pump,rätt drivmedel... kvitton hit och dit jag är helt enkelt rädd för att tanka fel eller bli blåst på pengar och måste alltid avsluta ordentligt efter tankningen, allra helst nolla mätarna ;)

Sedan jag körde av vägen och voltade är nog den mesta bilkörningen lite ångestladdad, jag är helt enkelt rädd för att dö men bor man som vi gör har man inget val, bara att bita ihop och hoppas det känns bättre med åren. Blir ju rätt mycket bilkörning varje dag bara skjussa Filip till förskolan betyder ju minst 4 mils bilkörning på en dag ;) Skönt att han har semester nu!

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards