Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Kisse - 13 oktober 2010 19:56

Så makalöst sjukt TRÖTT!


Hade fått ett mail och en kommentar från pirum parum som gjorde mig så rörd att jag grät en skvätt så det blir ett besök dit inom en snar frantid men FÖRST måste jag ladda energi.


Den här dagen har sugit all ork ur min kropp... upp tidigt väcka båda barnen, i med välling, klä dom , packa det sista, ut till bilen, hunden till hundgården, ge honom mat och vatten, ner till Filips förskola lämna en gråtande Filip, han ville ju såklart inte att mamma OCH Lukas skulle åka... klockan fortfarande före sju... vända och åka till mitt jobb, ta med Lukas in på avdelningien så han fick träffa barnen och leka en stund tills mormor kom och hämtade honom, jobba mina 8 timmar!


Mormor kom tillbaka med Lukas som hann bekanta sig lite med gården och barnen ute, packa in oss i bilen och vidare till Filips förskola, blir stoppad av polisen för kontroll men det gick ju mega snabbt in och iväg igen. Hämta Filip, in och handla det mest akuta, beställa pizza, tanka bilen, hämta ett paket på macken, hämta pizzorna och Filip SOMNADE i bilen. Hämtade posten, bära in barn, packning m.m blev TRE vändor till bilen :(


En laktosreaktion på det och en trött Filip som inte alls blev glad över att bli väckt igen och som sedan tappade sitt favorit glas med Nicke Nyfiken ner i golvet så det gick i tusen bitar och miljoner glasbitar över hela golvet för mig att ta reda på, en övertrött Lukas och ja jag vet inte men att jag började gråta när jag såg kommentaren från pirumparum kändes verkligen som sänt från ovan!


Utan mammas hjälp idag *tack mamma* hade det blivit ännu stressigare och längre dag men jag känner mig ändå som en urkass mamma när jag inte träffat Filip mer än ca 40 minuter vaken tid idag... TACK och LOV har vi nu en HEL VECKA ledigt tillsammans eller ja vi får väll se till veckan om Filip ska på fsk något han har ju fått en bästis och längtar ju dit nu förtiden :) Jag tycker om att jobba men inte att vara "ensamstående" och jobba heltid, lång dag för mig och ännu längre för barnen!


Fy vale vilken empati jag känner med ensamstående föräldrar!!!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards