Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Inför resan shopping

Av Kisse - 9 januari 2011 21:03

Idag fick jag äntligen min efterlängtade Birsta tur ;) Petter följde kors i taket frivilligt med dock delade vi på oss och tog varsitt barn och delade på "måsta handla listan".

Nödvändigheter till resan, alvedon till vuxna och barn, vätskeersättning och diarre tabl. handsprit etc. som är bra att ha. Ikeas mini kaffe paket,  hoppas det är drickbart också ;)


Någon som vet om det finns laktosfri mjölk på gran canaria????? Jag funderar starkt på att ta med en liter laktosfrimjölk en sån där som klarar av att vara i rumstemperatur medans den är oöppnad, jag kommer bli tokig om jag inte får kaffe med mjölk... jag får väll paketera den väl ;)


 Finaste vattenkokaren ( I lööv petrol, min färgklick i vardagen), mega liten och precis en sån jag var ute efter ;) Priset var ju dessutom kanon 69:- på gubbdagis (claes olsson). Gjorde lite fynd på apotetk åxå då man fick 2 sollotion och betala för 1 dock slog kassören in 2 och jag fick gå tillbaka när jag upptäckt det och fick som kompensation en förpackning badolja, salva och badskum i perfekt reseförpackning ;)

Pratade med en av tjejerna på apoteket och berättade om Omega 3 som vi ger Filip och faktiskt ser resultat av och hon blev jätte nyfiken och vi pratade länge om de och berättade sedan att hennes barn är precis likadan som Filip (energisk med litet sömnbehov) och hon skulle testa på sitt barn hemma också. Filip har ju verkligen mycke energi och hett temperament och vid vissa tillfällen tex. när vi väcker honom om han sovit middag blir helt oresonlig i flera timmar otroligt jobbigt både för oss och för honom själv att inte kunna kontrollera sig själv men vi märker att Filip blir mycket lugnare och resonligare när vi är duktiga och kommer ihåg att ge honom 1 tablett om dagen, nu gillar ju verkligen Filip dessa och påminner oss gärna om VITAMINEN :)

  

Var även och köpte en solkeps till Filip, en kamelförarhatt som Petter kallar den ;) Men vi ska ju kanske rida kamel så det blir ju bra det ;) 145:- på polarn o pyret var helt okej, det är ju inte det lättaste att få tag i sommarkläder nu även om många butiker börjar få in vårnyheterna.

  

Köpte badbyxor till Lukas, det fick bli sånna där "olyckssäkra" till honom ;) Förhoppningsvis ska vi ju snart på himlabadet och bada också eftersom barnen fick inträde dit av mormor och morfar i julklapp :)


Jobb imorgon, nytt ställe, nya barn nya kollegor, jag har inte packat jobbväskan ännu och helt ärligt inte ens hunnit bli riktigt nervös heller, alldeles för uppe i varv för resan... liiiite kvar att fixa nu, typ hämta ut passen och skriva ut biljetterna *gah* det viktigaste lixom!!!


Alltid i sista minuten men sällan sen det är mitt motto det ;)

 
 
Ingen bild

kusin lena

18 januari 2011 16:06

hej! det fanns vattenkokare där vi bodde på gran canaria men laktosfria mjölken såg jag inte...köp med!
ta med mkt blöjor det var SVINDYRT där...och vällingen smakade FAN! Ta med mycket av det oxå!!
Saga hatade vällingen... den både luktade och smakade konstigt. Hoppas ni får en trevlig resa!! Jag längtar tillbaka!

Kisse

18 januari 2011 17:14

ja vattenkokare kanske finns men vi tar med våran för säkerhetsskull ändå, den är så liten så hellre en för mycke. Blöjor och välling är det mest av i packningen ;)

ja det lutar verkligen åt att ta med egen mjölk den klarar ju av att vara i rumstemperatur tills den öppnas så jag behöver ju inte riskera att den blir dålig heller, det gäller att packa den väl bara så den inte går sönder (dubblapåsar), vore ju kul att komma ner och en väska är full i mjölk.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards