Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Ressetips sökes!!!

Av Kisse - 18 januari 2011 17:14

Kom med en massa resetips nu!


Vad ska vi tänka på?


Vad ska vi ta med oss?


Vad ska vi inte ha med oss?


ÖS på med en massa smart tips och trix hur vi får resan att gå så smidigt som möjligt, hur roar man barnen i  7 timmars flygning?

 
 
Ingen bild

Jeanette

18 januari 2011 20:54

När vi åkte till grekland med barna så fick dom ha en egen liten ryggsäk med kritor, papper, duplolego,memorispel, vällingsflaska, nallebjörn m.m Funkade super.. =) Badskor är ett hettips.. Brukar vara halt runt poolerna.. Köpte även uppblåsbara flytvästar att ha vid havet/stranden...Vad avis jag blir.. Tror jag knöcklar ihop mig i nån av resväskorna... Hihi.. =P

Kisse

18 januari 2011 21:18

Badskor har jag funderat på men rationaliserat bort istället får vanliga hederliga strumpor fungera som "badskor" blöta blir de nästintill lika bra ;)Med två barn vill man ju även försöka hålla kostnaden nere...

och vad gäller resväskorna tror jag du skulle få plats... de är gigantiska och jag förstår inte riktigt nu hur vi ska få med oss packningen... tur att jag är medlem i "vägra gå två gånger" och är van att bära mycket ;)

 
Erica H

Erica H

18 januari 2011 21:30

Vi hade med en lite sån där magnetisk rittavla till Ines som var kanon. Inga papper eller kritor som var bökiga att hålla på med. Laddade också med lite sega godisar som hon tuggade på vid start och landning för att minska trycket i öronen. En uppblåsbar nackkudde kan också vara bra om de måste sitta fastspända och somnar. Trevlig resa!

http://gikas.blogg.se

Kisse

18 januari 2011 22:32

Ta Erica, jag hoppas verkligen våran resa går smidigare än eran nerresa... jag trodde jag skulle bli lugnad av eran resa men det blev ju tvärtom... jag tror inte jag är lika cool som dig i samma situation ;)

 
Ingen bild

kusin Lena

18 januari 2011 22:12

7 timmar?? det tog 5 timmar för oss..
Håller med jeanette om att ha egen liten ryggsäck med leksaker mm...Saga hade det och det var det värt.. hade även russin, festis och kex i där...

Ha med er "första hjälpen" med mkt alvedon mm och köp aloe vera produkter när ni är där... skitbra och billigt!! :-) Jag ångrar att jag inte köpte på mig när jag var där! :-/

Bli inte lurad på de som ger bort skraplotter och säger att ni har vunnit... ni ska på "semesterhus/lägenhets visning" Visserligen får ni gratis taxi tur och retur och det är intressant att se på lyxboende... men vi tyckte det var jobbigt med 1 barn som var 3 år....det varade i 3 timmar!!!!! fick endast dryck! :-(

Missa inte att se "öknen" i masopalomas... det missade vi! :-(
Sen tror jag att killarna i familjen kommer tycka om cowboy/indianlandet... kommer inte ihåg vad det hette men det är som på High capparall fast i en verklig miljö! :-)

Kisse

18 januari 2011 22:36

Vi flyger från Sundsvall och måste mellanlanda efter som startbanan är för kort för att bränslet ska räcka hela vägen därav den längre resan hem går det fortare då vi inte behöver mellanlanda.

Öknen ska absolut besökas!

Både jag och Petter är ju kassa på engelska så vi kommer gå att lura ;) Vi fattar ju inget och lära ruska på huvudet, inga lotter inga visningar ;)

 
Ingen bild

Ankis

19 januari 2011 11:40

Packa en väska till barnen med grejer, där kan du också lägga ner små "överaskningar" som dom får öppna under flygresan.

Ta det lugnt och få inte panik om barnen skriker, folk är vana och ser dom bara att ni försöker göra nåt så är det oftast inte hela världen. Passa på att gå runt lite i mittgången när det finns möjlighet. ha någonting att suga på/tugga på, för att inte de ska få lock för öronen vid start och landning.

Och kom ihåg att det inte är hela världen om ni glömmer nåt hemma. Allt(utom vällingen, och kanske till och med den) finns att köpa på plats. Garanterat!

Tips! I nyaste Vi Föräldrar finns det en resetidning "Resa med barn".

Kisse

19 januari 2011 20:28

hmm jag mår i en liten håla som inte har nyaste nr av Vi föräldrar... får leta i den större hålan imorogn ;)För jag tänkte köpa den tidningen bra att ha något att läsa på planet ;)

jag känner mig faktiskt jäkligt lugn idag... lugnet före stormen eller så har jag helt enkelt den koll jag nu behöver ;)

 
Ingen bild

Ankis

19 januari 2011 20:48

Jag prenumererar ju så lär ha fått den nån dag innan den kom i affärn, men tills imorn borde den ha kommit ut väl?!

Kisse

19 januari 2011 21:02

jag vet faktiskt inte... men vi åker ju inte förrän på måndag så innan dess har den ju kommit ut ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards