Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Fina PIP studio muggar

Av Kisse - 2 april 2011 19:53

Det här med att dricka kaffe ur fina muggar det är min grej det, jag avskyr att ha udda saker i mitt skåp och rensade ur allt när vi renoverade köket men sen finns det några saker som bara inte får slängas.


Tidigare hade jag en KRISTINA kaffe kopp, en rackarn fin kopp jag fått av ett barn på jobbet då som en blomkruka med en fin ros i men som sedan fick agera min kaffekopp i flera år tills den gick i krasch...  I alla år som jag bodde hemma gnällde jag på mina föräldrar med deras sunkiga kaffekopp de använde dag in och dag ut och knappt diskade... nu förstår jag...även om jag sköljer min efter varje tillfälle ;)


  Den fina KRISTINA muggen


...jag har alltså anammat samma vana som mina föräldrar har....


Hur som haver är ju alltså MIN mugg numera slängd och jag har ännu inte införskaffat någon ny KRISTINA mugg... därför min önskan om en NY i tidigare inlägg, alltså jag vill inte ha 4 eller 6 st jag vill bara ha EN :)


  eller   



 
 
Ingen bild

anki

2 april 2011 21:50

; ) kram mamma
ps. Nånting eller en hel massa har din far och jag gjort jäkligt bra men ni behöver ju in ta det vi kanske vill ta bort. Men rör inte min kaffekopp. kram

 
Ingen bild

anki

2 april 2011 21:51

Psss. Kaffe smakar bäst i sin egen kopp

 
Ingen bild

anki

2 april 2011 21:53

Den har jag provat den är ok men man kan bara prova den när Kristina inte är hemma kram mamma

 
Ingen bild

Ankis

3 april 2011 20:52

Klart man ska ha en egen kopp, iaf om man hittar såååå fina. Jag vill också ha. Synd att det är så länge till jag fyller år. Jag har en egen kopp på jobbet iaf, fast en "trist" blå. Ossians farmor hade en farmorkopp, men den har gått sönder nu. Jag har dock ingen egen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards