Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Träbössa

Av Kisse - 24 april 2011 22:12

Det finns vissa saker som jag känner mig enormt tudelat i... en sådan sak är leksaksvapen, leka krig, jakt etc. Barn har i alla tider lekt krig jag har en vän som var (är) otroligt fachinerad av krig men det är inget större fel på honom ändå... min man lekte krig när han var liten, jag kommer dock inte ihåg att jag lekt krig när jag var liten... men iaf barnen fick träbössor när de fyllde år i höstas, fina träbössor med deras namn ingraverade men jag har svårt för att bestämma mig för vad jag tycker om det...


Min man jagar ju och kör den hårda linjen då det gäller bössor, redan från att de är små ska de lära sig att ALDRIG peka med bössan mot människor eller våra husdjur (ja där drar vi djur gränsen) UT genom fönstret om man är inne men väldigt sällan tillåter vi att det leks med bössorna inne... bössan får istället följa med ut ibland och givetvis följa med ut på jakt. Filip har ju fått följa med både på bäver, rådjur och älgjakt men aldrig varit med då något skjutits, brukar i regel vara rätt svårt då barn inte orkar vara tyst så länge som det oftast krävs för att något djur ska visa sig ;)


Jag kan tycka det är fel att lära barnen att det är okej att döda djur men samtidigt lever vi ju som en jaktfamilj där jakten är naturlig för oss, vi pratar mycke jakt, vi spenderar mycke tid i skogen, vi äter det Petter skjuter (det mesta iaf) det är en givande hobby om man bara bortser från själva dödandet...

 
 
Ingen bild

anki

25 april 2011 10:15

Vi har nog mer eller mindre aldrig haft några gevär visst har vi köpt men de har snabbt gått sönder eller blivit kvar glömde i någon vrå. Ni älskade att leka med sand ,kottar och allt vad ni hittade ute. Maria älskade sin docka Annika, Mikael sin trampbil,Du gillade alla små dockor och att fixa mat i lekstugan för Niklas har det bara funnits en sak och det är LEGO

Kisse

25 april 2011 10:22

Små djuren som vi hade i husvagnen gillade jag också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards