Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

ā la husvagn

Av Kisse - 6 juni 2011 22:14

Jag har haft en liten bloggpaus i helgen eftersom jag varit på en liten tripp tillsammans med mina syskon för att fira att lillebror fyllde 20 år i feb. Vi gjorde en sådan resa som våra föräldrar alltid tog oss med på när vi var små ;)


Efter en skumpig grusväg ställde vi upp husvagnen på en vändplats mitt ute i skogen, gick genom en skog till en litten tjärn där vi fiskade och myste en hel kväll.


    

Lite fika vid husvagnen innan vi packade  på oss det viktigaste ;)


      

Det enda liv vi såg i sjön var dock bara småttingar inne vid kanten som Niklas gav sig ann på med egen gjort metspö...

  Han ville nämligen veta vilken sort det var, visade sig vara äckel RUDA :(


      

Vi gjorde mackor på elden till kvällsfika, före det hade vi grillat och ätit gott :) Blir mycke äta när man är ute i skogen ;)

  Mina kära syskon Mikael, Niklas och Maria. Jag blev inte med på en endaste bild efersom jag höll i kameran som vanligt.

 

När vii kom tillbaka till husvagne bjöd Maria på Mojito ā la husvagn och vi spelade UNO precis som på den gamla goda tiden ;)

  Sen kan jag tillägga att jag aldrig tidigare skrattat så mycket åt (med) min syster som jag sedan gjorde när hon skulle upp i överslafen på sängen... inte för att jag var smidigt utan jag fick helt sonika ta stegen till hjälp min syster uppfann en egen variant och går numera under smeknamnet Fällkniven ;)


Söndagen spenderade vi på Boda Borg och hade super roligt, rejält blå om knäna men det var det värt. Vägen hem fick bli över sundsvall och lämna av storebroor på sjukhuset eftersom Wilhelm inte ville stödja på ett ben, faster lill pyre har nu gips efter mycket om och men. Hoppas det läker fort, det där är inte en unge som vill vara stilla i många sekunder ;)

 
 
Ingen bild

moster Britta

8 juni 2011 09:30

Mysigt att ni gör saker tillsammans!

Kisse

8 juni 2011 20:46

Ja verkligen!!! Utan barn och respektive för en gång skull åxå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards