Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Lukas skridskopremiär

Av Kisse - 12 november 2011 18:51

Idag hade vi bestämt dejt med syrran och hennes familj, de skulle nämligen till ishallen och träna på skridskoåkning och det var vi inte sen att haka på. Tack och lov för syster och hennes man säger jag bara, tyvärr är inte min man med på sånna här saker som mig... och jag orkar inte alltid tvinga honom :( Men jag säger då det att själv åker jag då aldrig med båda barnen när det är så här små för attan vad svårt det var idag ändå trots syster och hennes mans hjälp.

    

Lukas och Filip redo för åkning (Mobilbilder)    


Lukas fick premiär åka idag på Filips mini mega söta skridskor han fick i julklapp av sin farmor när han var dryga 2 år :) Gick inget vidare men någonstans måste man börja ;) Filip däremot gick det betydligt bättre för iår än förra året, balansen har han men nu gäller det att få till tekniken. På ishallen har de ett hjälpmedel som ser ut som en rulator men Filip ville inte använda den något vidare mycke dock tror jag på hjälpmedlet och hoppas vi kan köpa in en till våran egen skridskoplan på byn, vore ju super!!! Men han klarade av att resa sig upp själv när han ramlade och tog sig sakta och försiktigt frammåt :)


   

Filip och Axel. Axel hjälper Filip att få lite fart på ställningen. Axel har ju knäckt koden och visar kusinen hur man gör :)


Här finns en film på Filip när han premiäråkte första gången :)


Efter skridskoåkningen och lite fika åkte vi hem till syster för lunch och bus. Fick varmt smörgåstårta till lunch och attan vad gott det var, så himla skönt att kunna äta igen och få behålla maten!!!! Filip och Axel lekte både inne och ute medans Lukas sov middag och sedan åkte vi hem till middagen som Petter gjort iordning.


Efter middagen kom gudfar upp med sina två systersöner och barnen har härjat en massa. På slutet hade de riktigt roligt.


Super härlig dag men nu är jag trött i både rygg och huvud så blir nog tidig kväll ikväll efter ett långt bad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards