Alla inlägg under mars 2012

Av Kisse - 21 mars 2012 21:29

Jag har inte tid att blogga... eller ork..,. eller något att skriva... det enda jag undrar är varför min mobil inte klarar av att skicka sms och mms...


De ligger lixom och sänder... men går aldrig iväg...


...orkar inte med krångel...

Av Kisse - 20 mars 2012 17:00

   


Hälsocentralen där jag får akupunktur på är så himla fin. Bilden är tagen inne på toaletten och jag gillar verkligen väggordet, alla har vi ju drömmar...


Det känns som man är på värsta lyxstället men så blir man ju påmind i samma sekund L sticker in nålarna... jag var betydligt bättre denna gång och nu går vi vidare ytterligare ett steg med lite träning med gummiband. Sakta men säkert blir jag bättre. Ibörjan  hade jag en massa låsningar och hela ryggen var inflammerad och ca 10 muskler som krampade... nu har jag bara två som krampar och det är i vänster axel den mesta smärtan sitter, i ett muskelfäste.


En vecka tills nästa behandling men under veckan har jag lite övningar som ska göras för att stärka muskelfästet... Resten av dagen är det vila som gäller... Ni vet väll vad duktiga jag är på det va?


Därför ska jag åka till Linn och dega i hennes lägenehet... med mig tar jag två jätte kassar med tvätt, datorn och en massa jobb (+ en lång handlingslista)... ja det är vila för mig...

Av Kisse - 19 mars 2012 20:59

Barnens förskola jobbar med Bamse tema och fick idag med en bra tidning om hur man är en bra kompis. En del förlag har en hel del material som förskolor kan beställa gratis.

Av Kisse - 19 mars 2012 17:31


På barnens förskola finns det ett jätte bra klätterträd och Filip ville visa mig vad duktig han är på att klättra i det. Tyvärr var jag en elak mamma som råkade ruska till träd att Filip ramlade ner... grenen han står på var nämligen väldigt vingligt och när jag tog på det gungade hela grenen till och Filip ramlade ner... men jag han precis dämpa fallet men Filip blev såklart arg på mig och berättade för pappa nära vi kom hem att "mamma ruskade ner mig från trädet..."


Personalen berättade att Filip ofta klättrar där och jag såg på han teknik att han nog tränat mycket. Tur att dom har ett sånt bra klätterträd där eftersom vi inte hittade något här hemma!

Av Kisse - 19 mars 2012 09:00

 

I lördags när jag och barnen promenerade runt gården upptäckte vi att myrorna vaknat :)


Ett säkert vårteckan va?

Av Kisse - 19 mars 2012 07:00

Idag är det måndag och jag är glad för att:


  Petter kunde ta dagens vabbning (må barnen få bli friska nu)

  Jag har kommit igång med träningen igen (dock inte på den nivå jag vill men bättre än inget)

  Vi tog premiärcykelturen i helgen

  Jag hade ett bra samtal med min chef förra veckan

  Det känns som om vi får en tidig vår iår och iår längtar jag verkligen efter den


 


    

Av Kisse - 18 mars 2012 20:59

Har ni sett vilka underbara kottar, det kryllar av dom på barnens förskolegård och vi brukar plocka hem några lite då och då. Sist talade jag om för personalen vilket otroligt roligt material de har och vad avundsjuk jag är på dessa kottar. Skulle vilja plocka ihop en hel drös och ta med på jobbet någton dag... undrar om jag törs det ;)  


 

Lukas är så jäkla härlig nu, jobbig ibland med sitt hiskeliga humör och sin busighet men för det mesta är han tok skön :)


Trots feber är han vårt yrväder!

Av Kisse - 18 mars 2012 18:57

Städad upp lite på bloggen då jag har haft problem att få iväg mms från min telefon och plötsligt släppte telefonen iväg alla mms jag försökt få iväg senaste veckan ;)


Nu blir det städa här hemma, inte haft ork till det tidigare, tänker inte göra någon jätte ansträngning idag heller för den delen då Petter blir hemma och vabbar Lukas imorgon. Lukas har feber igen... han hinner tammetusan inte bli frisk innan han blir sjukt igen :( 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards