Alla inlägg under maj 2012

Av Kisse - 6 maj 2012 19:31

Den här helgen har varit en slö helg. Mest bara städad, plockat och donat fast det inte syns alls... så makalöst trött efter veckan som var... passat på att vila så mycket jag kunnat och för en stund sedan tog Petter med sig barnen och lämnade huset. Så mycket enklare att städa undan när det inte dras fram samtidigt.


Hunnit med att jobba lite också, svurit över att jag är utan skrivare, blä måste ta tag i den delen funkar verkligen inte att vara utan skrivare när jag vill jobba undan planeringstimmarna hemma. Jobbet känns halv klart när man ändå inte får ut pappret direkt :(


Rädd att nästa vecka blir lika intensiv men jag försöker tänka ytterligar ett steg eftersom jag vet att snart blir det lugnare!!!

 

Ätit på tok för mycket godis i helgen så lång promenaden med Zanna som jag snart ska bege mig på är välbehövlig!!!

Av Kisse - 6 maj 2012 19:21




Testade en ny vardagsrätt idag till lunch, använde oss av ett recept från ica.


  Ingredienser (4 port)

300 gr pasta

400 gr fryst broccoli

3 skalade vitlöksklyftor

½ grönsaksbuljongtärning

2 ½ dl vatten

1 ½ dl creme fraiche

½ tsk salt

1 krm peppar

stekt korv (vi använde en kryddigare variant)


Gör så här:

1. koka pastan enligt ansvisningar på paketet.

2. Lägg fryst broccoli och skalade vitlöksklyftor i en kastrull. Smula ner buljongtärningen och häll på vatten. Låt kok aunder lock 5-7 minuter. Ta sedan ur undan några broccolibuketter till serveringen.

3. grovmixa resten av broccoliblandningen, använd stavmixer eller matberedare. Häll sedan tillbaka i kastrullen och koka upp. Blanda ner creme fraichen och smaka av med salt och peppar.

4. Häll av spagettin och blanda med såsen. Servera med stekt korv och garnera med restrerande broccoli. Vi valde att lägga till ett kokt ägg också :)


Super snabbt, super enkelt och gott!!!

Av Kisse - 5 maj 2012 09:28

Fredagen bara svischade förbi och jag hann inte sitta vid datorn alls. Efter jobbet hämtade jag barnen, hem och gjorde middag och sedan åkte jag iväg för en välbehövd klippning. Blev super nöjd igen och har hittat en ny favorit frisör. Ska försöka färga håret under dagen också så är man som ny igen ;)


Petter jobbar några timmar på förmiddagen så jag och barnen tar det lungt. Lukas leker uppe, jag plockar och städar nere medans Filip tittar på en ny film Petter köpte med sig hem igår. Bärgaren (från Cars filmerna), så Filip är jätte glad :)


Skönt att bara ta det lungt en dag också, vädret är inte det bästa med snöblandat regn så det känns inte så lockande att gå ut :( Vart tog våren vägen, nu har vi ett tunt lager snö på backen igen???

Av Kisse - 3 maj 2012 22:03

Lukas sov på tok för länge på förskolan idag vilket resulterat i att han nyss somnat... I våran säng!

Av Kisse - 3 maj 2012 19:42

Jag trodde gårdagen skulle kännas tyngre än vad den gjorde, beräknat bf var ju 2 Maj men igår hade det ingen betydelse...


Känns fortfarande som vi stampar, våren är här men vi har fortfarande inte fått något besked om att han är begravd.


Jag vill att det ska bli sommar, jag tänker njuta av en lång semester!!!!

Av Kisse - 3 maj 2012 19:08

Sjukt duktig och grymt modig som sprungit själv i dessa trakter ;)


Men vad gör man inte för grusväg?!


Jag och Petter har varit på utvecklingssamtal för Filip, inga konstigheter allt bara bra! På vägen hem släppte Petter av mig för jakten på steg, 14.000 steg idag med. Ingen lång springtur, jag börjar mjukt och fint nu!

Av Kisse - 2 maj 2012 22:12

14 000 steg trött idag :)Känner mig otroligt dålig form måste jag säga. Jobbat lång dagen plus en massa extra jobb på kvällen pga utvecklingssamtal. Tog mig iväg på en promenad tillsammans med Linn så får nog se mig som sjukt nöjd med dagen i alla fall...


Äh vi börjar lite mjukt och fint så kan vi bli bättre och bättre istället ;)


 

Lukas plockar vitsippor

Av Kisse - 1 maj 2012 21:26

Efter flera månader av INGEN träning alls bestämde jag mig idag för att springa och sprang gjorde jag... tills jag nästan kräktes, då sprang jag lite till ;) Kändes så himla skönt, nu hoppas jag att det var start skottet. Dessutom har STEGA börjat på jobbet så målet är ju minst 10 000 steg på en dag så jag hoppas att jag och Zanna kommer igång med att gå lång promenader iaf någon gång i veckan!



Petter släppte av mig eftervägen upp till stenkrossen dit vi brukar åka med barnen så de får leka av sig och sedan sprang jag alltså dit upp och barnen fick leka en massa. Upptäckte när vi kom dit att Lukas bara hade springskor på sig :( Lärde oss dessutom att galonkläder är ett måste där ;)


Barnen hade roligt och vi har skotork så det är inte hela världen. Ombyten hade vi i bilen dessutom så det var bara att byta om innan vi åkte hem.


   

Petter hittade en slang som barnen hade roligt med  

 


Jag gillar verkligen miljön där i grustaget, grovt, kantigt, hårt, vattendrag och blommor. Jag kan koppla av där!

      

Känner mig riktigt dagvill nu efter en röddag mitt i veckan... snart är det helg igen :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards