Alla inlägg under augusti 2012

Av Kisse - 23 augusti 2012 20:36

Igår lyckades Petter känna bebis sparka :) Annars känns det inte som det händer så mycket i graviditeten just nu... magen växer och syns tydligt även med kläder på. Känner den sparka varje dag, vilket är en otrolig lättnad vid varje rörelse!!! Känner av fogarna men tänker till och försöker allt vad jag kan att tänka till, behärska mig... Jag har helt enkelt dragit ner på tempot från 110 % till ja nästan ingenting. Den här gången vill/behöver jag jobba så länge det bara går!!!

Av Kisse - 22 augusti 2012 20:21

               

Av Kisse - 21 augusti 2012 19:39

Nisse hjälper Idah med underklänningen ;)


Jag har massvis med bilder från flera veckor tillbaka, blogginspirationen finns men tiden är det stora problemet. Bärsäsong dessutom betyder en massa plockning och saftkokning ;) Svampsäsong betyder att en massa tid spenderas i skogen, senaste två dagarna har koncentrerats på taggsvamp *mums*. Vi försker ta en tur inte varje dag men ett par ggr i veckan iaf ;)



Ikväll ska jag verkligen försöka få iväg lite bilder till Idah från bröllopet men barnen är ännu vaken (ligger iaf i sina sängar eller rent av i samma säkert) och saften jag kokat ikväll ska tappas upp.


Att jag dessutom varit vaken sedan fem imorse börjar kännas...


 

Av Kisse - 19 augusti 2012 21:22

Igår var det bröllops för Nisse och Idah och jag har massvis med bilder som vanligt ;)


   


Men tyvärr blir det inte mer än dessa två, just för stunden. Imorgon börjar terminen på riktigt. Nästan alla barn kommer tillbaka och vi har börjat få lite ordning i våra lokaler. Två helt nya barn ska börja skolas in imorgon så lika bra att gå i säng bums :)

Av Kisse - 16 augusti 2012 21:40

I helgen ska vi på bröllop. Petters yngsta bror som gifter sig så idag har jag färgat håret och imorgon har jag klipptid efter jobbet. Känner att vi ännu inte kommit in i rutinerna barnen som ska lämnas/hämtas på två olika ställen... om det är möjligt så känns det som ekorrhjulen snurrar ännu fortare... En sak är helt för säkert när jag börjar jobba igen efter nästa föräldraledighet kommer jag inte återgå till att arbeta heltid! Det känns tufft just nu att jobba heltid men samtidigt har jag i nuläget ingen chans att gå ner i arbetstid heller med tanke på att jag inte vill sänka mig SGI/föräldrapenning.



Det ska bli skönt med med lite sovmorgon imorgon, både för mig och barnen. Lukas som inte somnat på förskolan de senaste dagarna somnade i bilen på väg hem så han är ännu vaken :( Är så himla svårt i den här mellan perioden... hemma klarar han de flesta dagarna utan att sova men skulle behöva sova åtminstonde de längsta dagarna på förskolan.


Nog klagat, jag och några kollegor har idag bokat in oss på en shoppingtur till Stockholm om några helger, ska bli sjukt roligt!!!

Av Kisse - 15 augusti 2012 21:44

Så sjukt trött och slut efter denna bastant dag. Onsdagar är våran längsta dag och dagarna på jobbet denna vecka är inte av det vanliga slaget. Vi har nämligen fått fler lokaler och håller på att strukturera om nästan hela förskolan :) Det blir nog super bra när det är klart men det är otroligt slitsamt just nu :(


Ska ta en lång varm dusch nu innan det blir sängen, antagligen sover jag innan huvudet nuddat kudden...

Av Kisse - 14 augusti 2012 14:28

Tisdagar betyder fortfarande öppning för min del dock har vi en stor förändring då Petter är hemma på tisdagar för att åka till logopeden med Filip. Idag lämnade han in Lukas till mig på jobbet innan de åkte vidare till sjukhuset. På vägen hem från jobbet stannade vi och köpte gofika och har nu fikat lite som en sen mellis. Petter och Filip ska även passa på att hälsa på svärmor som fortfarande ligger kvar på sjukhuset.

Av Kisse - 13 augusti 2012 21:20

 


Efter middagen åkte vi hem till syster. Där plockade jag 5 liter hallon, stora, fina, mumsiga hallon! Sedan blev det bad för kusinerna Gustav, Axel och Filip. Filip tog sats och hoppade från bryggan och var inte helt beredd på att hamna under vattnet så då blev han lite rädd. Är nämligen super djupt där så småttingarna badar med flytväst. När han sedan kom in till stegen utbrast han glatt: "De var coolt!"



Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards