Alla inlägg den 28 november 2012

Av Kisse - 28 november 2012 22:18

Är det bara jag som skjuter på allt som är tråkigt? Efter läggning med läsning för Lukas hamnade jag på min egen säng... tills nyss... då kvällsfikade jag... nu ska jag ta en varm dusch och sedan hoppas på en god natts sömn!

Gardinerna finns ju kvar imorgon med ;)

Av Kisse - 28 november 2012 18:53

Idag efter barnens förskola skjussade jag hem Lukas till Petter och Filip till mormor och morfar. Han fick åka dit för lite vila från lillebror och leka med kusin Axel istället. Så får vi se om han kommer hem imorgon eller på fredag.


Rätt skönt med bara ett barn hemma, dels är Lukas lite lugnare men så får man ju lite extra tid och energi till det barnet man har hemma. För det mesta anser jag ju att barnen får ut väldigt mycket av varandra men det är självklart dubbelt så mycket jobb med två barn... med tre barn i huset blir det fullt upp ;)


Idag har jag putsat fönstrer och plockat i vanlig ordning, sakta men säkert letar sig julen in i huset. Tänker inte göra någon avancerad julstädning med tanke på slipdammet som snart kommer överta huset. Det går frammåt med bygget men än är det mycket kvar att göra.


Imorgon funderar jag på att ta en birsta dag med Lukas men dagsformen får avgöra. Nu ska jag ta fram lite fika till Lukas och sedan ska vi lägga oss tidigt och läsa en bok, inte så ofta jag orkar med det nu för tiden, dels har barnen varit bråkiga att få i säng och sedan är det jobbigt att läsa nu när bebisen trycker överallt. När Lukas somnat ska jag ängna mig åt att stryka gardiner som är typ det tråkigaste som finns!!!!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards