Alla inlägg under september 2006

Av Kisse - 27 september 2006 20:24

Hittade en svamp som ser ut som ett hjärta när jag och Petter var i skogen och tränade Eka idag.Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Lilla Tindra med familj var inte hemma när vi kom dit. Men mycket läst blev det idag då jag hade pressen på mig att bli klar med boken till klockan tre då jag skulle träffa Ida och byta bok. Passade på att lämna saker på återvinningen och lämna tillbaka en bok på biblan, handla tacos grejor och åkte hem och gjorde mumsiga tacos...*mmmm*Sen gick vi til skogen med Eka peka. Hon var duktig som vanligt. Jag och Petter höll på att bli uppätna av myggor. Hittade inge svamp, bara hjärtat!

Av Kisse - 27 september 2006 12:27

Idag är det Petters sista dag hemma innan han åker och jobbar i 14 dagar. Funderar på att åka och hälsa på lite folk fast vi igentligen inte har tid. Vänner till oss som fått tillöknings så måste ner och se på underverket, en liten TINDRA.Idag blir det ingen träning hos Carro eftersom jag hellre vill gosa med Petter än svettas... Får se om vi tränar imorgon kväll istället. Ska på Birsta med Carro imorgon och risken finns att vi springer där tills vi blir trötta och inte orkar träna...*he he* Jag måste köpa en diskmaskin eftersom våran läker jätte mycke vatten och det börjar bli dags att införskaffa en ny. Behöver fler hyllor från ikea åxå, har ingenstans att ställa alla mina böcker!Läsa och läsa är i alla fall dagen sysslor!

Av Kisse - 26 september 2006 22:49

Båda mina katter är så fruktansvärt gosiga nu, har försökt sitta i soffan och läsa hela dagen men kommer hela tiden katter och vill bli kliade. Jätte mysigt när dom är go men jobbigt när man inte har tid att sitta och bara klia och klia.Så synd att våran Sixten försvann, blev nog bara 6 månader för nu har han varit borta i över en månad nu. Han var en rolig katt som trodde att han mest bara var hund, tissade på Eka, spelade fotboll med oss och bar pinnar i munnen men var rädd för råttor *hihi* Sen så såg han rolig ut åxå, svanslösingen våran. Gosig och snäll (för det mesta.)Hoppas verkligen han ska komma tillbaka men känns som det är att hoppas på lite för mycket. Han hade aldrig förrut varit borta, knappt att han var ute på nätterna. Höll sig här hemma på gården medans dom andra två knatade över E4a.Men är glad så länge jag har två av mina skruttisar kvar i alla fall. Sylvester är 5 år, fruktansvärt bestämmande och lat katt. Brukar skälla som en hund och pratar väldigt mycke med sin matte (mig). Sasette är 2 år, liten och späd, nästan osynlig med sin försynthet. Jagar råttor jämt, otroliga jaktinstinkter. I somras tog hon en harunge och brukar sitta på vårat hygge och titta på älg på nära håll.

Av Kisse - 26 september 2006 15:46

Håller på att laga mat, kassler, ris och svampsås blir det idag. Carro och Irma kommer hit på middag sen sticker jag och Carro och simmar. Petter ska passa Irma under tiden.Idag har jag läst en massa och hoppas att jag kommer att orka läsa mer ikväll när jag kommer hem för måste bli klart med boken imorgon, då kommer Ida och byter bok med mig.Seg som attan idag men är väll vädret som gör det skulle jag tro. Grått och trist! Näpp dags att kolla maten.

Av Kisse - 25 september 2006 21:03

Varit hos Ida idag och pluggat, Jenny kom åxå. Som vanligt pluggade vi inte så mycket utan fikade mest, men vi behöver det åxå. Strukturerade upp lite pluggning i alla fall.Har gjort mysigt i sovrummet, satt upp höstgardinerna och grejat lite på övervåningen. Satt upp fler grindar för hunden som tycker om att sova i möblerna... tyvärr så finns det en soffa i rummet Eka sover i så vet ju precis vart hon lägger sig efter det att vi somnat :( Hundarna sover i varsitt rum nu eftersom Eka verkar vara på väg in i löp och inte får vara ifred för Macken, själv bryr hon sig ännu inte om Macken :) Tur att man har stort hus så man bara stänger lite grindar och så har dom eget rum *hihi* Eka har 30 kvm stort rum...Macken lite mindre då han bara har hallen på övervåningen. Stänger grinden där åxå så han inte ska ramla ner för trappen, stackarn har ju epilepsi och brukar bli så rädd att han försöker gå ner för trappen, vilket brukar resultera i att han ramlar ner för hela trappen och ligger nere och krampar. Så fruktansvärt hemskt att bara se på så har grindar både uppe och nere för trappen. Har fem grindar i huset, två för trappen (en uppe och en nere), vardagsrummet nere. Två uppe mellan rummen. Hade en förrut mellan köket och hallen nere åxå, när båda hundarna var inne och "sjukskrivna", Eka med sitt brutna ben och Macken med sin böld och när två halvsjuka hundar som inte själva vet att dom är sjuka är inne vill dom bara en sak..LEKA!!! Eka är riktigt bra i sitt ben nu fortfarande krokigt men har byggt upp jätte mycket muskler på benet. Idag är hon lite halt efter ett träningspass igår så idag vilar hon bara.Petter är ute och fixar tvåorna på min bil, han är duktig han. Jag fick ta in lyktglaset och torka det så vi kan laga det imorgon när det torkat riktigt.

Av Kisse - 24 september 2006 20:41

Ååh vad jag har varit duktig (carro åxå) nu har vi varit på vattengympa jätte kul, jätte härlig. Känner mig fruktansvärt pigg, det här ska vi fortsätta med!

Av Kisse - 24 september 2006 15:51

Idag håller jag på att vinterstäda på lon. Tröttsamt med måste göras det med.var på 30-års fest igår, broder som fyllt år. Fick super god mat! Ska snart iväg på vattengympa så imorgon har man kanske träningvärk men tänkte att jag i alla fall ska orka klippa gräset. Tjatat på Petter om att vi ska få klart gungställningen vi påbörjade i sommar. Har inte blivit så mycket gjort på denna gård nu när Petter mest bara varit borta och jobbat.Näpp ska göra ett sista ryck innan det är dags att packa och fara!

Av Kisse - 23 september 2006 12:53

Glömde att berätta om skrutten, var in på besiktningen med den igår, blev bara tre tvåor. Så nu ska dom fixas så har jag bil i ett år till. *Postitionslykta, fram höger urfunktion*strålkastare glas, vänster skadat*parkeringsbroms bromsverkan, otillräckligBra att veta:Golv, rostskadatStötdämpare, fram vänster, läckage.Inget om hjullagret och däcken. Så ska nog bara vara glad men kändes som det blev "fjantiga" tvåor. Var helt säkert på att det skulle vara alldeles för mycket rost, hjullagret, handbromsen och stötdämparen. Och däcken men det ger dom tydligen inte tvåor på nu för när jag ska ombesikta sätter jag ju i så fall bara på vinterdäcken så...och dom är fina. men vile inte köpa nya sommardäck förrän vi visste hur domen skulle bli.men nu ska bilen fixas i veckan, Petter åker till Blekinge och jobbar på torsdag så innan dess ska tvåorna i allafall vara fixade så jag kan åka och ombesikta den.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards