Alla inlägg den 5 januari 2007

Av Kisse - 5 januari 2007 19:31

Jag läste igenom det jag skrivit och sedan gjorde jag mig iordning för simningen..bestämde mig för att sola före så åkte före dom andra som skulle med och simma. Skönt att sola men sedan när jag kom på badhuset visade det sig att det var stängt. Troligen pga att det är röd dag imorgon. Blev väldigt besviken i alla fall så åkte ut till mamma och pappa istället. Hade tur och fick mat där, stekt poatis, stekt korv och stekt ägg, gott! Nu är jag hemma igen men måste åka och lämna tillbaka filmen, Petter har ryggskott och ligger, nu när isen är så bra att det säkert skulle gå att åka då ligger han som en strandad säl. Bara att hoppas han blir bra snart eftersom han åker och jobbar på måndag.Får se om det blir något pluggat sen när jag kommer hem eller om jag ska fortsätta slöa. Imorgon ska vi åka till mamma och pappas vänner och hämta lite utemöbler vi har fått. Spännande!

Av Kisse - 5 januari 2007 14:21

Gjorde fiskspett och wokade grönsaker till lunch och satte sedan igång och plugga, vips så hade jag skrivit lite mer än en sida om barnsutveckling och olika åldrars lek. Gick så snabbt, så lätt, känns otroligt kul att det blev lite gjort. Nu sitter jag och skriver ut för att läsa igenom allt på papper, rätta stavfel och meningsbyggnader som inte alltid blir som dom ska. Tänkte se till att få klart min bakgrund så fort som möjligt. Vore skönt att ha den klar innan jag börjar med resultatet efter som jag ändå har resultatet i huvudet. 9 sidor bakgrund har jag nu, inte illa, skulle tro att det blir kring tio sidor när allt är fixat och klart har lite jag kan plocka bort redan nu som inte är vidare relavant längre.Näpp skrivaren är klar med sitt jobb så lika bra att ta tag i mitt...

Av Kisse - 5 januari 2007 12:25

Idag är det fredag, man blir alldeles dag vill när man är hemma om dagarna. Ingenting får jag gjort heller. *mega suck* Har lovat mig själv att verkligen ta tag i pluggningen idag och har faktiskt inget annan att göra heller. Bytte gardiner och röjde undan det mesta av julen igår. Sen åkte jag och Petter och hyrde film: Beck - flickan i jordkällaren. Älskar Beck filmerna så den här var bra den åxå, Petter tyckte nog den var så där...han tycker inte om samma filmer som mig. Han tycker om komedier och Bud Spencer filmerna, komedier tycker jag åxå om när jag är på humör för det men Bud spencer filmerna är så värdelösa så...tror det är därför Petter tycker dom är så bra just för att dom är värdelösa...Tog en promenad ner till Camilla på förmiddagen och drack en kopp kaffe och halkade sedan hem. Inget roligt väder att gå i trots att jag hade broddar på skorna var det för halt, fick gå i diket. Sandade hela gården när jag kom hem och tog hand om mina kaniner lite grann, gav dom granris att mumsa på :)Nu ska jag äta lite lunch och sedan blir det plugga för hela slanten, Petter är i Sundsvall och besiktar Camillas bil så helt ensam hemma. Ikväll blir det simning igen, ska bli skönt :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards