Alla inlägg den 11 januari 2007

Av Kisse - 11 januari 2007 22:20

*gäsp* tröttis...ätit pizzan, gott :) Mozzarella :)*mmm*Hundarna ligger på golvet och halv sover, båda vill gå upp men väntar på att matte ska tänga av datorn, försökte kolla på tv men funkade bara ett tag sedan försvann kanalerna...var ändå inget bra men hade varit skönt att bara sitta där och inte göra nånting. Eldat lite till så det ska finnas varmvatten tills imorgon åxå, pratat med syster och bestämt tid för morgon dagen. Bestämt att vi ska äta lunch på donken imorgon, funderar på att äta "nyttig" då eftersom det sedan blir smörgåstårta efter kyrkan. SOVA

Av Kisse - 11 januari 2007 20:35

Skönt med intensiva dagar då hinner jag inte sakna Petter så mycket men nu på kvällen när det börjar lugna ner sig kommer saknaden... ska tända lite ljus och mysa lite själv och hoppas på att han snart ringer :)Petter jobbar natt denna period så blir lite krångligt att hinna prata med varandra, när jag är ledig, jobbar han. Och om dagarna sover han. Men vet ju att vi älskar varandra och att så länge vi inte hör något så är allt bra med den andra :)

Av Kisse - 11 januari 2007 20:01

Måste ju berätta lite om dagen åxå. Efter en natt med mycket, mycket lite sömn...somnade vid två, vaknade halv tre, tre, och sedan halv fyra innan jag lyckades somna på riktigt...inte så lång tid kvar att sova då när klockan sedan ringde kvart i sex...trött!!!Klev i alla fall upp sex...alldeles för sent och fick stressa som en tok...gjorde smörgåsar, kokade te och tände eld i pannan...packade ner två smörgåsar och termosen i väskan, hämta matlåda och insåg att jag hinner inte äta smörgåsen, delade den i två delar åt upp det godaste i mitten och gav hundarna varsin del av mackan som var kvar. drack ett halv glas juice, hade inte mer kvar och svalde en panodil. Springer med hundarna upp i hundgården, startar bilen på vägen till hundgården, och glömmer vattendunken inne...*fan* hade sådan tur att vattnet som var kvar i dunken i hundstugan inte frusit helt utan fick ur till dom båda, hällde upp mat åt båda och fortfarande ingen macken (han går lös) kommit till hundstugan...*svär på hunden*, hunden kommer och jag äntligen springa in och stänga spjället på pannan (så att inte den exploderar under dagen). Tar väskan och hör Ida tuta utanför... springer ut, låser, kommer på att jag glömt fronten till stereon, springer in och hämtar den, ut igen och låser dörren....*puuh* äntligen på väg upp till H-sand för sista lektionsdagen :)Lämnar bilen på däckverkstan på vägen och sedan åker vi till H-sand och redovisar vårat grupparbete, gick kanon bra, nu är kursen helt klar. Kör på halva dagen med redovisningar och en kort utvärdering av kursen...sen åt vi våra matlådor på skolan innan jag och Ida svängde in till Ankisför att kolla på deras underverk, Nike, så söööt!Bär sedan vidare till sundsvall för shopping, Ida hittar efter ett besök i varje affär kläder tills morgon dagen och jag shoppar en massa...jag som skulle ha strumpbyxor enbart *hmm* Jag köper ett linne på H&M, ett skärp på kappahl, en super snygg tunika på gina tricot och leggings på kappahl istället för strumpbyxor :)Ida skjussade mig till däckverkstan så jag kunde hämta min bil och själv vände hon och åkte tillbaka till sundsvall för att titta på en lägenhet. Jag svängde in på macken, tankar, och sedan in på affären en sväng, handlade lite mjölk, en pizza (som jag inte borde äta av flera anledningar) frukt och en bok om mat med lågt GI.Svänger ner till svägerskan och dricker kaffe, svärmor kommer åxå dit en sväng. Bestämmer att jag ska följa med på hockeyplan och åka skridskor, så åker hem och hämtar mina skridskor, tänder eld i panna igen och byter om och sedan ner på plan, åker ett tag men fick ont i fötterna fortare denna gång. Träffade lite folk från byn i alla fall:)kommer hem vid kvart över sju eller nått sånt och skyndade mig att göra rent i kaninburarna medans Petters lillebror var här och hjälpte mig slänga ner hö från hövinden *snällt* ger dom nya grankvistar och känner mig riktigt nöjd.Ingen middag blev det idag men funderar på att fuska och lyxa till det med att äta pizzan jag köpte på affären...blir ju hemma ett tag på förmiddagen imorgon, skulle tro att jag behöver åka vid tio eller nått sånt. Måste kliva upp så jag hinner ringa chefen och göra mig fin inför EXAMEN!!!!!! Känns så otroligt roligt och spännande allting nu, har enorm energi samtidigt som jag känner mig helt slut..hur hänger det ihop?Näpp nu blir det pizzan och se om jag har några tv kanaler annars blir det att hämta hundarna och gå tidigt i säng, har lite sömn att ta igen plus att det inte blev något läst igår, kunde inte hitta boken, letade och letade...hittat den nu, låg på databordet under alla saker...*hmm* dags att städa! Hoppas på att kunna sova inatt i alla fall.

Av Kisse - 11 januari 2007 19:52

I julklapp fick jag av mina syskonbarn en lite vetekudde i form av ett hjärta, jätte häftig med boots på som jag genast blev kär i....har en stor vetekudde men den här är perfekt att hålla i handen. eftersom min syster hade en sen tidigare så var jag snabb med att säga: åååh en sån vill jag åxå ha..vet ju att det är min systers svärmor som gör dom :) Sagt och gjort jag fick ju en i julklapp och har ju som sagt redan en stor som jag periodvis använder ofta, man slänger in den i micron ett par minuter...gjorde även det med denna...men då hände det något märkligt...kudden började ryka..det började lukta bränt och jag skyndade mig ut i snön (var snö här då) och rullade den i snön tills den slutade ryka...min kudde brann upp!Har nu tömt den på innehållet och har tvättat det fina hjärtat med bootsen och tänkte lämna den till syster igen och se om hennes snälla, underbara svärmor skulle kunna fylla den igen....tycker ju så mycket om den.Tydligen så klarade den inte värmen, körde ju självklart på högsta...man kanske inte ska det???? Tror visserligen at det var lavendeln som är i för att kudden ska lukta underbart gott som tog eld..*hmm* roligt var det i alla fall inte när man förstör något man fått av sina älskade syskonbarn i julklapp!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards