Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Kisse - 22 januari 2007 21:08

Hade precis skrivit ett inlägg nästan helt klart när strömmen försvann...Petter som håller på i garaget så att proppen gick..*suck*Petter var duktig idag åxå och hade maten klar när jag kom hem, så snällt så eftersom jag är väldans hungrig när jag kommer hem och är lättretlig, trött och slut efter arbetsdagen. Stuvade makaroner med korv och bacon blev det dag. Ätit lite frukt nu och ska snart gå i säng eftersom jag inte är särskilt pigg. Petter ligger verkligen på plus idag då han även dammsugit och torkat golvet på nedervåningen :) Sen gick han ut och lagade motorvärmaren på min bil och jag drog skarvsladd så imorgon har jag forhoppningsvis varm bil när jag ska åka på jobbet :)Nu har vi varit en sväng på hockeyplan och skottat bort snön från isen, jag gjorde inte så mycket. Skrapade lite bara. Dom hade även en traktor där som tog det mesta. Isen ser fin ut (lite gropigt på vissa ställen)så blir det mildare väder blir det nog skridskoåkning nån kväll. Nu är det härliga 15 grader kallt ute och det känns verkligen som vinter *hurra*Funderar ju på att åka iväg och köpa skidor denna vecka och Petter har lovat att köra upp ett spår på täckten med skotern åt mig så det ska gå bättre, jag kan ju verkligen inte åka så det blir spännande. Kan hända att jag kommer göra som barnen...slänga mig ner i snön och grina efter ett tag när det inte går... nä då, jag har ju bestämt mig så kommer nog funka. Brukar göra det när jag gett mig f*n på något!

Av Kisse - 22 januari 2007 18:36

Blev absolut ingenting igår, förkylningen gjorde mig slö. Kom i säng sent eftersom jag låg i badet hur lääänge som helst...väldans trött och förkyld imorse, funderade på att stanna hemma men efter en timme så kunde jag andas normalt (med hjälp av nässpray) och efter en kopp te och x antal halstabletetr kunde jag även svälja utan att det kändes som om jag svalde glasbitar. Mina arbetskamrater tycker lite synd om mig som blivit så förkyld men tror dom är ganska glada att jag kommer och gör mitt jobb ändå.Förkylningen lättade under dagen och vi var ut i kylan med våra småttingar på promenad. Kallt, kallt, kallt. Hälsade på Lena idag, en klasskamrat som börjat jobba i samma byggnad som mig passade även på att hälsa på svägerskan som jobbar i köket :) Hon fyller år idag, alltid 25 år, så varit och grattat henne nu ikväll. Jag och Camilla har lite roligt åt att hennes sjuåriga son inte förstår hur hans mamma och jag kan vara lika gammal... barn har ju svårt att förstå ironi och tror ju inte att mamma ljuger :)Så här på kvällskvisten börjar förkylningen åter igen öka i styrka och jag känner mig helt färdig, förstår inte hur jag ska hinna få klart examensarbete när jag mår så här. Ska stoppa i mig lite vitaminer nu och se om jag piggnar på mig c-vitamin brus med järn och kivi det är vitaminbomb det :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards