Direktlänk till inlägg 3 oktober 2007

Återbesök på BB

Av Kisse - 3 oktober 2007 18:21

Idag har vi varit på åter besök på BB. Träffat en barnmorska och barnläkaren. Filip väger nu 3270 gr. Så ligger bra till på vikten då han troligen börjat öka i vikt, dom går ju ner en del i början. Han har ju även lite gulsot som vi behöver hålla kollen lite extra på men ska till BVC på fredag så hoppas den börjar försvinna då annars får dom bestämma där om vi ska tillbaka på sjukhuset för att lämna prover. Annars är allt bara bra med lill killen våran. Idag hade han på sig den stickade dressen som jag hade som liten, han blev så fin så i den även fast den är lite stor. Efter besöket på sjukhuset tog jag en sväng på lindex, köpte lite kläder till Filip och en till amningsbehå till mig eftersom brösten är gigantiska nu, och då menar jag gigantiska. Pratade med barnmorskan om det så nu pumpar jag ur lite innan Filip äter eftersom det kommer så mycket mjölk att han inte hinner svälja och det rinner ner så fort att han bajsar ut det på en gång, nu får han kämpa lite för maten och dte är bättre för honom och för mina bröst så jag inte får mjölkstockning.


Känner att vi börjar landa här hemma nu då jag är mycket tröttare idag så tror det blir en vila för mig och sonen snart, ska ta och köra igång en maskin tvätt före. Carro och Erik har precis varit här med Irma och Maja och hälsat på, Nisse har åxå varit här, dessutom har vi varit till Petters pappa och fru och ätit jätte god mat :) Så har inte varit hemma så mycket idag heller och imorgon ska jag ta och åka iväg och fixa lite på banken och sedan blir det nog en sväng till mamma så Petter kan måla klart här hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards