Alla inlägg under december 2007

Av Kisse - 20 december 2007 11:21

Vad kul det är att gå tillbaka ett år i tiden och läsa vad man skrivit då... läste vad jag skrivit den 21 december om att svärmor var hit och räddade våran gravde lax :) Nu ligger en ny laxbit på gravning och hoppas att årets bit blir bättre :)


Tog mig sovmorgon idag, Filip låg brevid och jollrade på tog sig lite små tupplurer han åxå :) Men vid halv tio var det kört, bara att kliva upp och stoppa i sig lite mat och göra morgon på sonen, mata och stopap i vagnen så nu sover han gott ute på altanen. Jag har tagit mig en dusch och ska få på mig kläder sedan ska det tvättas innan det blir en promenix ner på byn och hämta posten. Idag blir det broddar på, snor halt ute, bara is. Har sandat utanför bron men ingen idé att sanda längre bort för då tingar det nog bara ner och lägger sig under isen i alla fall.


Hittade ett sår på Macken igår så måste ta tag i det idag och tvätta rent det riktigt, Petter kollade igår och han trodde han fått sig lite däng av nån av katterna :)Peppar peppar har vi klarat oss bra från skador på djuren nu ett tag men Ekas sista skada borde räcka och bli över för alla våra djur hoppas jag. Har fortfarande inte orkat ta tag i hennes försäkring, ska skriva ett skadebrev och se om vi får ut något på livförsäkringen på henne och säga upp försäkringen.


Näpp på med kläder och ladda tvättmaskinen sedan måste jag stoppa i mig lite lunch innan promenixen, har man tur kanske man blir bjuden på kaffe nere på byn :)

Av Kisse - 19 december 2007 22:29

Tycker inte jag gjort så mycket idag men när jag tänkter efter så blir det en hel del


  • vikt en massa tvätt
  • plockar ur och i diskmaskinen
  • städat på altanen
  • promenixat och hämtat posten
  • pratat i telefon både med Linda och Ankis länge... jag har nog fått mest gjort när jag haft någon i telefon :)
  • skalat potatis och gjorde hasselbackspotatis tills Petter kom hem med köttet sedan fick han göra såsen
  • hälsat på svärfar och Aina

Imorgon är jag utan bil igen så blir bara hemma då åxå, ska fortsätta påta på, ta det lungt och bara mysa med filip, kanske städa lite nrä han sover.


Nu blir det sängen i alla fall, Filip är fortfarande vaken då han somnade i bilen så klart på väg hem från svärfar men han ligger i alla fall i sin säng och tittar på mobilen och är nöjd. Jag väntar på att Petter ska komma upp så jag kan få gå ner och göra kväll åxå.

Av Kisse - 19 december 2007 12:20

Gjort ett till tradera fynd, enligt mig i alla fall. En idaT dräkt för 85:- har ju funderat på att köpa en sån men kan ju lika gärna köpa en beg. denna ska vara tväddad endast 2 ggr. så då borde den vara i ny skick :)


Näpp magen kurar och sonen somnade i famnen, han som skulle få sova ute. Stoppa honom i vagnen efter lunch och promenixa ner och hämta posten.

Av Kisse - 19 december 2007 09:02

Var på stan igår åxå ju men kom inte iväg så tidigt som jag trott, fick främmande av Lena och Tindra, trevligt värre med sällskap till morgon kaffet :)


In till stan och skulle byta dressen, fanns så klart ingen större stl på Birsta heller (dom var snäll och ringde ut dit och frågade) köpte en slipover istället och får kombinera med något av kläderna vi redan har. Köpte en tröja i stl 80 på rea, cool tycker jag och helt klart värt 30 :- som den kostade. Gick även förbi vero moda och såg genom fönstret en tröja/klänning jag ville ha så blev en sån åxå :)


Hittade en liten julklapp till Petter, fick bli från Filip. Men jag har ännu inte kommit på vad jag ska ge honom. Jag brukar inte ha problem att komma på något men i år står det still :( Har ju fortfarande några dagar på mig...


Filip har nu sovit så många nätter att jag tappat räkningen, fortfarande i våran säng men han sover!!! Ger honom sempers magdroppar så han har bara en liten gnäll period på kvällen men det kan vi ta :)


Idag ska vi bara vara hemma, ta en promenad ner på byn tror jag, hämta posten och en sväng till om det är skönt ute.

Av Kisse - 18 december 2007 08:09

Igår åkte vi till stan hela familjen. Inte ofta Petter vill följa med men denna gång ville han, allt för att slippa vara hemma och jobba. Nu har jag bara Petter kvar att köpa julklapp till sedan är jag helt klar i alla fall.


Petter hittade en mössa til Filip som han köpte, en fodrad jeans keps med öronlappar, söt och lagomt att ha när det inte är så jätte kallt. Jag köpte dressen jag kollat ut tidigare, bruna byxor, vit pikebody och brunrandig slipover allt i ur mjukt velour (tror jag). Åkte till mamma när vi kom från stan och tog då in kläderna för at testa och visa mamma, visade sig att det var hål på magen i bodyn (efter larmet) och byxorna på tok för små fast Filip ännu inte vuxit i stl. som det var på kläderna??? Blir en sväng till stan idag åxå för att försöka fixa så jag blir nöjd. Har två problem bara... 1. använde upp en kupong som gav mig 50 % på valfri vara...har väll nu gått forlorad eller?  2. Dressen fanns inte i större stl. (inte heller en till stl. 62) och jag tänker inte betala fullt pris för dressen på den andra H&M butiken i stan om det är så att den finns i större stl där. Ja ja får väll se vad dom säger, kläderna ska lämnas tillbaka i alla fall för hål är det i bodyn.


Filip somnade vid halv tio igår kväll men vaknade igen vid tio och skrek en period sen somnade han gott och sov till två, mat dags, somnade om, sov till fem, matdags och sov sedan till åtta innan det var dags för mat igen... en bra natt. Var vaken ett tag vid fem tiden då jag var ner och tog reda på lite tvätt eftersom jag var törstig och kissnödig och som vanligt ville passa på att gör lite nytta när jag ändå var vaken men somnade om efter en stund när jag kommit upp igen, mammagrisen. Nu ligger han i gymmet och jobbar, ska strax gå ner och göra morgon så vi kommer in till stan så fort som möjligt när dom öppnat. Hämtade ut p-pillerna igår så nu ska man komma ihåg dom varje dag åxå...*oj oj oj* får se hur det här kommer att gå :)


Idag blir det alltså staden igen och sedan stannar vi nog en sväng hos syster och ser om vi får en kopp kaffe :) Sedan ska jag hem och försöka få någon ordning i Filips rum, jag håller på att tömma det nu så lille bror kan komma och hjälpa mig efter jul. Petter jobbar idag.



Av Kisse - 16 december 2007 17:59

Blev ändring på gästlistan... Mikael ringde och lämnade återbud men eftrsom jag redan börjar förbereda massa mat så ringde jag hem till Syster och bjöd dom istället :) Dom har precis åkt hem, maten blev god tycker jag men nästa gång ska jag göra lite ändringar i receptet, gjorde det nu åxå men finns vissa saker man kan bättra på, enligt mig :)


Petter kom hem strax efter att vi börjat dricka kaffe så nu är han hemma och gästerna har åkt hem. Filip var vaken hela tiden dom var här så han blir tok trött när dom var på väg hem och det tog sin lilla tid att få honom att somna då han blev övertrött men hänger han på min mage och sover.


Har bestämt mig för att skippa badhuset imorgon och åker till sundsvall istället. Ska ringa mamma och höra hur sugen hon är på att ha Filip, om jag ska ta med honom eller inte. Ska enliogt smhi bli mildare imorgon så då kan Filip sova ute... i så fall lär han sova under den tiden jag är på stan... *usch* vad svårt det här är.  Vet ju att jag kommer bli stressad av att lämna honom men någon gång ska ju vara den första. Är inte orolig att mamma inte ska klara av honom utan mer orolig att han ska nobba flaskan eller nått så han kommer bli hungirg, jag är ju maten... tror det är lättare för föräldrar med flask barn att lämna bort dom... eller är det bara förutfattad mening fån min sida?


Sista februari har vi i alla fall bokat upp mamma och pappa som barnvakter över natten för då ska vi gå på bröllop men han ska nog få prov sova före en gång så vi vet att det funkar men det är ju långt dit vem vet jag kanske inte längre ammar då hellre fast jag ska försöka amma tills han blir sex månader.

Av Kisse - 16 december 2007 12:45

Igår var vi på kalas för Victor, en stolt, glad snart sex åring :) Presenten var uppskattad :) Mormor/ farmor hade gjort igelkott till lunch, tyvärr så var Maria och pojkarna borta liteee för länge för igelkotten, så den säckade ihop i ugnen (jag såg den före och då var den jtte fin ) hon hade även gjort en fin tårta som föreställde en lastbil. Vi blir lika överaskade varje gång någon fyller år eller om vi firar något annat för min mamma har alltid en massa idéer och sen så undrar vart vi barn får alla våra idéer från :) Mamma är ganska så pysslig även om hon själv bestämt nekar till det.


Jag stannade kvar på middag eftersom Petetr ändå jobbade. Sedan åkte jag och Filip till Camilla och mötte upp Petter där, stannade kvar till kvart i elva elelr nått sånt då hade Filip ännu inte somnat... åkte därför hem och nattade honom hemma efter ca: 20 minuters skrikande somnade han, och sov HELA natten, tuttat två gånger men somnat om på en gång och då är det inga problem, jag "sover" under tiden.


Petter däremot blev hänvisad ut ur sovrummet inatt och har spenderat natten i gästrummet... lite för mycket innanför västen gjorde att jag inte ville ha honom i sängen... han är sliten idag men skulle ju iväg och jobba idag åxå så jag väckte honom vid halv nio och vid halv tio var vi till Camilal på morgon kaffe sedan åkte vi in till stan. Jag lämnade av Petter, T och J och åkte sedan till Ikea och lämnade tillbaka spottarna vi tänkt sätta under köksbänken men inte funkade. Väl där inne bestämde vi (Petter i telefon) oss för att byta till andra spottar ovh kom billigare undan :)


Skulle sedan åka in till city men hade glömt till kupong på 50 % på H&M så då fick det vara, hämtade upp T och J och skjussade hem dom. J för att hämta bilen och åka tillbaka till Petter och jobba ett tag till.


Hoppas Petter inte tänkter jobba allt för länge idag då Mikael och Ulrika kommer med alla barnen på middag vid fem. Nu har Filip somnat så jag ska passa på att förbereda maten, det som går i alla fall.

Av Kisse - 15 december 2007 10:11

Tog tid innan Filip somnade igår kväll men seddn har han sovit hyffsad, däremot har han börjar vakna kring åtta tiden och är pigg... det är inte jag. Klev upp vid nio och börjadeleta fram presenten till Victor, två klistermärkesböcker och en fingerboard blev det.


lägger ut en bild på den fina mag bilden i ramen så ni åxå får se vad fit det blev :)


Lägger även ut en bild på min fina Filip som leker i babygymmet, nu har han däremot ledsnat så vi ska slå in presenterna och sedan åka till mamma och pappa där Victor och Freja är i helgen.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards