Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Kisse - 6 augusti 2007 19:57

Idag har det varit olidligt varmt, jag tycker inte om värmen i vanliga fall heller men nu är det ju sjukt, jag orkar knappt röra på mig. Svetten har runnit om mig idag, kunde inta ha solglasögonen på mig när vi var ute på jobbet för dom bara immade igen :(


Tre barn på jobbet idag (????) helt otroligt lite barn på sex personal :) men passade på att få lite gjort i alla fall på avdelningen. Sakta men säkert börjar det ta sig, än så länge hålelr vi på att plocka undan det vi inte ska ha sedan komerm det svåra, att försöka få pengar att köpa det vi vill ha! Eftersom vi var mycket personal så var vi snälla mot varandra och jag kunde åka hem redan klockan ett istället för halv tre.


Ringde syster på vägen hem och frågade om dom ville gå och bada, dom hade nyss kommit hem från stranden men var villiga att gå en sväng till så jag åkte hem och packade. Åkte dit, konkade upp för djävulsbacken och skar vattenmelon och sedan begav vi oss iväg, en lite bit att gå men gick bra. Badade en liten stund eller satt mest på bryggan och plaskade mest med benen men jag doppade mig i alla fall, otroligt skönt att kyla ner kroppen och sedan lägga sig i solen och värma den igen och äta vattenmelon :) Sedan gick vi tillbaka till syster och jag blev som vanligt bjuden på middag :) oj, oj, oj vad jag ska måsta bjuda tillbaka sedan :)Blev tårtrester sedan Gustavs kalas efter maten men före det tog jag mig en vila på madrasserna Gustav lagt ut på altangolvet. Somnade nästan helt men Gustav väckte mig och sedan kom Axel och klättrade på moster åxå.


När jag kom hem gick jag raka vägen til hundstugan med rena vattenskålar till hundarna och tog in dom skitiga, tvättade Mackens sår och fyllde på färskt vatten till hundarna. Blev några vändor dit upp så känner mig mörbultad i min kropp nu. Mackens sår ser jätet bra ut idag så nu kan jag nog trappa ner på tvättningen av såret och låta det läka ihop, nu har jag hållt det öppet ett tag så att det inte ska bli en böld men ser som sagt bra ut, måste ju hålla koll men kanske inte tvätta en massa varje dag.


Nu ska jag gå ner och slå igång vattenkokaren, har bjudit upp Stefan på pulverkaffe :) Själv ska jag ta mig en kopp te, tänkte be Stefan om, hjälp att bära ut trädgårdsmöblerna som står inne i hallen. Känns som jag skulle behöva åka och bada igen då svetten åter igen rinner om mig. Inte kan jag öppna sovrumsfönstret heller för då äter väll myggorna upp mig inatt, istället kommer jag nog flyta bort i sägen inatt :( 


Kan det inte bara få bli höst så huset är klart, bebisen är utanför min kropp och värmen inte är lika intensiv???


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards