Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Kisse - 26 augusti 2007 16:51

Då har man sovit bort hela dagen igen...legat och sovit på soffan sedan lunch och nu är det dags för middag, var skönt att sova i alla fall.


Kommande Veckas lista

  • Plocka kantareller med mamma
  • städa övervåningen orderntligt dvs även torka golven
  • Skriva ner överklagan om havandeskapspenning och skicka iväg
  • Åka på jobbet och få ett papper om a-kassa på skrivet
  • Förbereda kläder inför bröllopet på lördag
  • sortera viktiga papper och få någon ordning på sånt
  • åka till sundsvall för att välja kakel och tapeter
  • Hälsa på lill bruttan Freja och göra mig skuldfri för korvarna från selångers marknad
  • Laga mat för resten av veckan, hade ju räknat med att Petter skulle vara hemma en vecka tidigare


Funderar på om jag ska ta tag i matlagningen dag eller hur jag ska göra så svårt att komma på maträtter bara som går bra att frysa och som man kan tänka sig äta med några dagars mellanrum :) Blir troligen sundsvall imorgon om jag orkar, beror lite på hur jag känner mig när jag vaknar.

Av Kisse - 26 augusti 2007 11:56

Nu så är jag hemma igen, djuren har fått mat och belv glada att se mig...nästan alla i alla fall. Sylvester ligger ute och surar, vägrar komma in, han är sur för att han fått sova "ute" inatt. Helt ute är det inte då katterna har tillgång til pannrummet och badrummet.


Ska snart äta lunch sedan ska jag nog lägga mig på soffan och vila, klev ju upp tidigt imorse och har inget jag ska göra idag, skulle behöva vika lite tvätt och städa lite men känns inte som någon panik, utan hamnar nog på nästa veckas lista :)

Av Kisse - 26 augusti 2007 09:03

Uppe med tuppen eller uppe med Gustav rättare sagt. Gustav och jag sov ju i samma rum och han vanknade strax före sju, jag halv sov ett tag innan han kom och kröp ner i sängen hos mig. Axel vaknade vid halv åtta så vi hämtade honom så Maria och Per skulle få sova lite till. Axel har äit välling och sedan fikade vi lite smörgås, Gustav ville vänta på mamma och pappa så han har inte ätit ännu. Maria är uppe på benen så vi ska gå ner snar.


Ska ta en dusch sedan innan jag åker hem till mina djur.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards